Helaas weer last minuut voor de fotowedstrijd moeten koken, mijn werk en thuissituatie slokken nu al mijn tijd op waardoor ik niet uitgebreid voor de wedstrijd kan koken.
Maar nu toch nog net tijd gevonden.
De boodschappen;
Ik ben begonnen met het koken van de vijgen samen met de koude thee, hier ook een theelepel baking soda bij gedaan.
Dit kon mooi op mijn mini brandertje.
Toen dit even had gekookt heb ik het uitgemaakt en kon het afkoelen.
Ondertussen Joe aangemaakt op 180 graden, volledig indirect.
Hierna heb ik boter, honing, bruine suiker en eieren gemixt, om er vervolgens zelfrijzend bakmeel bij te doen.
Vlug binnen chocolade au bain Mari laten smelten en er dit vervolgens ook doorheen gedaan.
De oplettende kijker ziet dat ik inmiddels ook de inwendige mens aan het verzorgen was.
Toen dit gemengd was heb ik de thee met vijgen met de staafmixer gepureerd en dit er ook bij gedaan.
Vervolgens alles in een bakvorm/keramische schaal gestort.
Omdat ik niet goed wist hoe het in de kamado zou gaan heb ik hem er eerst voor 25 min in gezet.
Nu had ik mooi de tijd om de zoute karamelsaus te gaan maken.
Mijn brandertje weer aangemaakt en een ander pannetje met boter, basterd suiker en zout aangezet.
Toen dit al roerend een beetje was opgelost heb ik het aan de kook gebracht en 5 min door laten koken zonder het te roeren.
Na de 5 minuten heb ik er 50 gram chocolade en slagroom bij gedaan.
Die was klaar!
Ondertussen waren de 25 min verstreken en was het tijd om eens in de kamado te gaan kijken.
Nou die was er nog lang niet.
Na nog 3x 5 min erbij en telkens voorzichtig prikken en voelen vond ik dat hij klaar was.
Alles in stukken gesneden en een bordje opgemaakt.
Sausje erover, nog wat slagroom en choco snippers en man….. wat is dit lekker zeg. (En machtig
)
Bedankt voor het lezen en bedankt voor het onderwerp!
Het heeft mij weer een mooie uitdaging gegeven.
Maar nu toch nog net tijd gevonden.
De boodschappen;
Ik ben begonnen met het koken van de vijgen samen met de koude thee, hier ook een theelepel baking soda bij gedaan.
Dit kon mooi op mijn mini brandertje.
Toen dit even had gekookt heb ik het uitgemaakt en kon het afkoelen.
Ondertussen Joe aangemaakt op 180 graden, volledig indirect.
Hierna heb ik boter, honing, bruine suiker en eieren gemixt, om er vervolgens zelfrijzend bakmeel bij te doen.
Vlug binnen chocolade au bain Mari laten smelten en er dit vervolgens ook doorheen gedaan.
De oplettende kijker ziet dat ik inmiddels ook de inwendige mens aan het verzorgen was.
Toen dit gemengd was heb ik de thee met vijgen met de staafmixer gepureerd en dit er ook bij gedaan.
Vervolgens alles in een bakvorm/keramische schaal gestort.
Omdat ik niet goed wist hoe het in de kamado zou gaan heb ik hem er eerst voor 25 min in gezet.
Nu had ik mooi de tijd om de zoute karamelsaus te gaan maken.
Mijn brandertje weer aangemaakt en een ander pannetje met boter, basterd suiker en zout aangezet.
Toen dit al roerend een beetje was opgelost heb ik het aan de kook gebracht en 5 min door laten koken zonder het te roeren.
Na de 5 minuten heb ik er 50 gram chocolade en slagroom bij gedaan.
Die was klaar!
Ondertussen waren de 25 min verstreken en was het tijd om eens in de kamado te gaan kijken.
Nou die was er nog lang niet.
Na nog 3x 5 min erbij en telkens voorzichtig prikken en voelen vond ik dat hij klaar was.
Alles in stukken gesneden en een bordje opgemaakt.
Sausje erover, nog wat slagroom en choco snippers en man….. wat is dit lekker zeg. (En machtig

Bedankt voor het lezen en bedankt voor het onderwerp!
Het heeft mij weer een mooie uitdaging gegeven.