BasBQ
Beef en Steak

Broodjes

 
 

Kenneth

Vuurmaker
Berichten
81
Om te beginnen weet ik niet of deze post hier goed staat maar wist niet waar ik heb anders bij moest zetten.

Vandaag weer eens wat anders en nieuws geprobeerd.
Zelf broodjes bakken op de bbq.
Het is even geduld hebben met het rijzen maar dan heb je ook wat.

Ik had verwacht dat de broodjes wat luchtiger zouden zijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze dat de volgende keer wel zijn? Meer gist?
Verder was de onderkant iets te hard en wat aan de donkere kant. Zijn hier nog tips voor om dit de volgende keer te voorkomen?
20865a9a8327d38a228d672c89abe3d4.jpg
87066b43773f34ba8f3b05fa93e8969d.jpg
19faab778334a1c74e1dc21588b290d1.jpg
f5133b97dfec7c5058e27452b0572529.jpg
792a2efac75e22190ab061c816094e03.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ze zien er wel lekker uit!

Heb je tussen je kolen en je pizzasteen ook iets van een heatdeflector ofzo? Dat helpt tegen een te zwarte bodem.

Trouwens, dit lijkt op een lekker ontbijtje!  :>
 
Lekker!
 
En verplaatst, want geen recept.
 
Brood bakken is een vak apart.  Duurde bij mij ook even voordat ze luchtig werden. Meestal help meer water erbij.  Ook laten rijzen op 25/30 graden in de oven (in deze tijd van het jaar)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

 
Lin zei:
Ze zien er wel lekker uit!

Heb je tussen je kolen en je pizzasteen ook iets van een heatdeflector ofzo? Dat helpt tegen een te zwarte bodem.

Trouwens, dit lijkt op een lekker ontbijtje!  :>
Ja ik had de deflector platen er tussen zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
noskos zei:
En verplaatst, want geen recept.
Ok? thnx. Wel raar want ik had bijgerechten gekozen. Dat had ik met het cornbread ook gedaan en die staat schijnbaar ook bij recepten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Swokey zei:
Brood bakken is een vak apart.  Duurde bij mij ook even voordat ze luchtig werden. Meestal help meer water erbij.  Ook laten rijzen op 25/30 graden in de oven (in deze tijd van het jaar)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Thnx! Ga ik dat de volgende keer proberen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ook je cornbread is verplaatst Kenneth.

Het receptendeel is voor echte recepten. Dus stap voor stap met ingredi?ntenlijst etc. Er staat ook een ?sticky? aan het begin van elk deel met de regels en opmaak e.d.

Een fotoverslag zoals jij hebt gemaakt hoort hier.

Kenneth zei:
noskos zei:
En verplaatst, want geen recept.
Ok? thnx. Wel raar want ik had bijgerechten gekozen. Dat had ik met het cornbread ook gedaan en die staat schijnbaar ook bij recepten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan