BasBQ
Beef en Steak

Broodje varkensvlees met kaas en gegrilde peper

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.847
Tijdens de vakantie zat ik flink na te denken over een gerecht wat zou voldoen aan de nieuwe fotowedstrijd. Ik was op vakantie in het buitenland en qua BBQ was het een beetje behelpen.

Ik had nog een stuk procureur liggen, dus ik besloot een lekker broodje procureur te maken met pepers en kaas. Naast een koud biertje wat mij betreft een prima lunch in het erg warme weer.

De procureur eerst ingesmeerd met mosterd en daarna wat PEZO knoflook uienpoeder en knoflookpoeder.
20220718_142111.jpg


Toen was het tijd om de BBQ aan te steken.

20220718_145648.jpg


Het vlees erop en een pepertje even meegrillen. Paprika ernaast om een lekkere gegrilde paprika te maken. Klein blokje van de vorig jaar gekapte kersenboom erbij.

20220718_152309.jpg


Inmiddels was het vlees goed op temperatuur en was het tijd om heteven Direct boven het vuur te leggen. Heerlijke geuren. Op de achtergrond is de traditionele BBQ goed zichtbaar. Er wordt hier eigenlijk alleen direct gegrild.
20220718_153225.jpg


Alvast wat brood met een beetje olijfolie boven het vuur.

20220718_155209.jpg


En opgemaakt een heerlijk broodje met varkensvlees met peper, goudse kaas en een gorgonzola kaasje erdoor gebrokkeld. Ernaast een gegrilde paprika met wat azijn en olie. Als drinken een nationaal pilsje. Door het snelle werken op het einde en het toch wat behelpen op een plek anders dan je eigen huis (en ok, ik geef toe ook niet het eerste biertje van de dag) geen foto's van het smelten van het kaas.

Wel een aanrader. Een heerlijk broodje wat ik zeker kan aanraden! Lekkere combinatie met de verschillende kazen en het pittige van de peper.

Bedankt voor het lezen en iedereen nog een fijne vakantie.
 
Lekker hoor! Ziet er goed uit.
 
Lekker broodje man!
 
Je heb het met behelpen toch lekker gered
 
Dat ziet er lekker uit is een prima maaltijd zo, en een biertje bij de bbq op vakantie mag toch .. ? ;)
Ik heb net in de afprijsbak bij de super een pakje procureurlapjes gevonden, geen eigen kruiden maar wel lekker eten en die gaan straks met wat paprika en champignons op de bbq, een harde pistolet en een blaadje sla er onder en lekker eten!
 
Lekkere vakantie stek. En mooi de BBQ er bij. Lekker broodje maken. Biertje drinken. Top
Op z’n houtvuur kan je ook mooie dingen maken. Met een beetje creatief stoken kan je ook wel twee zones maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan