Beef en Steak

Broodje pulled chicken

Timmeeh

Vuurmaker
Vandaag heerlijke broodjes pulled chicken gemaakt voor mijzelf en mijn vrouw. Deels volgens het recept van @NasQ , waarvoor dank 😊

Eerst de kippendijen gerubt de in de Goosebumps rub van The Rub Club. Eerste keer dat ik een rub hiervan gebruik, en het ruikt meteen al fantastisch.

IMG_1478.jpeg

Daarna de Weber aangestoken, voor het eerst met Pitmaster Acacia. Na wat rooksmaak-problemen bij de kokosbriketten, nu dit eens geprobeerd. Toen de barbecue mooi op 170 graden was, de kippetjes erop.

IMG_1480.jpeg

Na een uurtje en een kerntemperatuur van 65 graden, 2 stuks ingesmeerd met barbecuesaus, en 2 stuks zonder saus gelaten. Mijn vrouw had ze liever zonder. Toen nog even door tot de 75 graden, en ze er toen afgehaald. Daarna op hogere temperatuur (190) nog heel even terug.

IMG_1481.jpeg

De barbecue opgestookt (ging erg goed met de Acacia houtskool) en de broodjes heel licht getoast. En daarna: pullen en genieten.

IMG_1482.jpeg

En man man wat was dat lekker. Echt super mooi gelukt. Zo goed, dat de kinderen vroegen of ik het weer wil maken, alleen dan meer omdat ze mee willen doen 😊

Al met al super tevreden hierover. Zowel de nieuwe rub alsook de nieuwe houtskool. Echt top. Er was nog brandstof over na 1,5 uur, dus het viel mee heel hard mee hoe ‘snel’ de acacia opbrandt.

Bedankt aan allen hier die op m’n vorige draadje van de rooksmaak hebben gereageerd. Blij met dit resultaat n.a.v. jullie tips.

Heerlijk zo’n broodje kip. Blij om te horen dat je rook probleempje is opgelost. Ziet er smakelijk uit.

Lekker broodje zo!
Fijn dat je van die rooksmaak af bent!

lekker hoor! gaat hier binnenkort ook op een van de Webers.

Terug
Bovenaan Onderaan