BasBQ
Beef en Steak

Broodje Korean Pulled Pork

 

Steakie

Kooltjesharker
Berichten
117
De egg stond klaar om aangestoken te worden en vanochtend om 8 uur liep het wekkertje af. Voor de eerste keer PP op het programma, eens moest de eerste keer zijn. 2.5kg procureur had 48 uur gemarineerd in de gochujang (zoals beschreven door Raichlen in Sauzen, rubs en marinades) en was er klaar voor. Ook de bijbehorende BBQ saus gemaakt en deze was heerlijk op smaak. De Kimchi ging niet meer lukken, daar deze 1 week moest wellen. Te laat gelezen, helaas. Als alternatief Louisiana coleslaw inclusief dressing gemaakt uit Smokey Goodness. Ook top! Evenals de white saus uit de video van Noskos.
Paar flinke kersen en appel chunks klaargelegd en bij 120 graden de kerntemperatuur naar 70 graden gebracht om m vervolgens in de aluminiumfolie door te laten garen naar de 90. Dit punt was sneller bereikt dan gedacht, dus voordat we de ciabatta's konden gaan opbouwen moest ie nog even de handdoek in om niet af te koelen (erg fijn dat Noskos deze tip in zijn video heeft prijsgegeven!). Toen het uiteindelijk zover was heerlijk gegeten!

pp1.jpg
PP2.jpg
PP3.jpg
PP4.jpg
PP8.jpg
PP9.jpg
 
Laatst bewerkt:
potdikke.. dat is nou nog eens een lekker broodje zeg!! die lust ik wel

wat vond je van de gochujang?
 
Een broodje noemt 'ie dat... wat een bak man! Zalig dik belegd!
 
Heb net mijn ontbijt binnen, maar krijg toch al weer een hongertje wanneer ik die foto van dat broodje bekijk.
Ziet er heerlijk uit.
 
Het water loopt me in de mond. Gefeliciteerd met je knor.
 
Das een mooi duchtig broodje Koreaanse Pulledpork!

* ik weet al wat ik ga eten vanavond! Een heerlijk Broodje Koreaanse Pulledpork! 😋

#Fijnzoeenvoorraadpulledporkindevriezer 😅
 
potdikke.. dat is nou nog eens een lekker broodje zeg!! die lust ik wel

wat vond je van de gochujang?
Thanks!

Ja heerlijk smaakvol! Had het in huis nadat ik hier op het forum gelezen had over Buldak en dat gemaakt had. Das ook een echte aanrader, maar wel opletten want je maakt het snel te pittig, zeker als je niet heel pittig gewend bent zoals wij. 🔥
 
Thanks!

Ja heerlijk smaakvol! Had het in huis nadat ik hier op het forum gelezen had over Buldak en dat gemaakt had. Das ook een echte aanrader, maar wel opletten want je maakt het snel te pittig, zeker als je niet heel pittig gewend bent zoals wij. 🔥
Buldak is verrukkelijk 😋 vooral als het zomer is en je al wat zweetdruppeltjes op je voorhoofd hebt staan van de warmte😅 lekkere pot bier erbij en maar blijven eten van de Buldak want das echt verslavend lekker!
 
Een broodje noemt 'ie dat... wat een bak man! Zalig dik belegd!
Hahaha, ja klopt. Dat was misschien ook wel weer een nadeeltje (hoewel een heel kleintje maar, want het smaakte uiteindelijk heerlijk), maar door het brood, coleslaw, dressing en saus, proef je minder van het vlees, terwijl de bereiding ervan juist zoveel tijd vraagt. Dus bij een volgende keer PP es wat minder aankleding proberen :cool:
 
Buldak is verrukkelijk 😋 vooral als het zomer is en je al wat zweetdruppeltjes op je voorhoofd hebt staan van de warmte😅 lekkere pot bier erbij en maar blijven eten van de Buldak want das echt verslavend lekker!
Ja Sticky, jij had me hier idd al flink warm voor gemaakt! Blij dat ik je goed advies niet in de wind geslagen had :D.
 
Die Koreaanse variant is echt heel lekker. Deze ziet er top uit.
 
Oei... ziet er partij lekker uit, en bij deze staat PP eerdaags ook weer op de lijst en te pruttelen in de Q
 
Ja Sticky, jij had me hier idd al flink warm voor gemaakt! Blij dat ik je goed advies niet in de wind geslagen had :D.
Das fijn om te horen! Ik houd wel van Koreaans eten en het 🔥 wat erin zit 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan