Beef en Steak

Broodje Koreaanse pulled chicken

Timmeeh

Stoker
IMG_2484.jpeg

Voor de lunch hebben we vandaag een broodje Koreaanse pulled chicken gemaakt volgens een recept van BBQ-junkie. Erg geslaagd, al vond de wederhelft het een beetje scherp 😊

Begonnen metingen maken van de Rub en de saus. Gochujang, gember, sesam, sojasaus, suiker, zo’n beetje het hele keukenkastje is wel gebruikt. Gelukkig hadden we alles in huis. Voor wie het recept graag wil lezen: de link.

Na de kip in de rub te hebben gezet, heb ik de BBQ aangemaakt en op 180 graden ingesteld. Om het grill-smaakje er een beetje aan te krijgen, heb ik beide kanten van de kippendijtjes een minuutje of 3 direct gegrild.

IMG_2471.jpeg

IMG_2469.jpeg

Hierna mochten de kippendijtjes in de DO, samen met de eerder gemaakte saus.

IMG_2474.jpeg

Dit rook al gewoon fantastisch. De BBQ in de tussentijd klaargemaakt voor indirect op 150 graden. De DO op de barbecue, met het dekseltje erop, en na een half uurtje de boel even doorgeroerd.
IMG_2478.jpeg

Na een uurtje was dit het resultaat.

IMG_2480.jpeg

Tijd om te pullen. Het ging super eenvoudig, en het gietijzer zorgde ervoor dat alles lekker warm bleef.

IMG_2482.jpeg

Uiteindelijk de broodjes opgemaakt met een klein beetje ijsbergsla en 3 dunne schijfjes komkommer, voor een fris toontje. Er zat een flink pitje in, allicht omdat ik Gochugaru uit het recept het vervangen door chilivlokken. Gochugaru is hier in de buurt moeilijk verkrijgbaar, dus dat moet ik nog een keertje online bestellen.

Al met al een lekker resultaat op deze fijne zaterdag.

IMG_2484.jpeg

Geniet van jullie weekend allemaal!

Echt al ontelbare keren pulled pork gemaakt maar om de 1 of andere reden nog nooit pulled chicken. Ziet er goed uit! Toch zelf ook maar eens proberen

Dit lijkt me lekker Timmeeh.
De broodjes zien er smakelijk uit 😋

Chilivlokken gebruiken inplaats van Gochugaru dan kan ik mij voorstellen dat de hitten je tegenmoet komt! Gochugaru is verslavend lekker! Als je eraan kunt komen zou ik zeggen koop het gelijk en dan moet je dit recept van Noskos eens maken:
Buldak, pittige Koreaanse BBQ kip met kaas!

Ik maak dit regelmatig met vrienden met een pot bier erbij. Je blijft maar dippen met turksbrood in die heerlijke pittige saus, je wilt stoppen met dippen maar dan denk je nog een hapje 😍

Lekker broodje! Dat moet gesmaakt hebben😋

Aan de foto's te zien was het goed om in te nemen.

Dit lijkt me lekker Timmeeh.
De broodjes zien er smakelijk uit 😋

Chilivlokken gebruiken inplaats van Gochugaru dan kan ik mij voorstellen dat de hitten je tegenmoet komt! Gochugaru is verslavend lekker! Als je eraan kunt komen zou ik zeggen koop het gelijk en dan moet je dit recept van Noskos eens maken:
Buldak, pittige Koreaanse BBQ kip met kaas!

Ik maak dit regelmatig met vrienden met een pot bier erbij. Je blijft maar dippen met turksbrood in die heerlijke pittige saus, je wilt stoppen met dippen maar dan denk je nog een hapje 😍
Dat ziet er inderdaad top uit. Ga ik zeker proberen, dankjewel!

Terug
Bovenaan Onderaan