Voor de lunch hebben we vandaag een broodje Koreaanse pulled chicken gemaakt volgens een recept van BBQ-junkie. Erg geslaagd, al vond de wederhelft het een beetje scherp

Begonnen metingen maken van de Rub en de saus. Gochujang, gember, sesam, sojasaus, suiker, zo’n beetje het hele keukenkastje is wel gebruikt. Gelukkig hadden we alles in huis. Voor wie het recept graag wil lezen: de link.
Na de kip in de rub te hebben gezet, heb ik de BBQ aangemaakt en op 180 graden ingesteld. Om het grill-smaakje er een beetje aan te krijgen, heb ik beide kanten van de kippendijtjes een minuutje of 3 direct gegrild.
Hierna mochten de kippendijtjes in de DO, samen met de eerder gemaakte saus.
Dit rook al gewoon fantastisch. De BBQ in de tussentijd klaargemaakt voor indirect op 150 graden. De DO op de barbecue, met het dekseltje erop, en na een half uurtje de boel even doorgeroerd.
Na een uurtje was dit het resultaat.
Tijd om te pullen. Het ging super eenvoudig, en het gietijzer zorgde ervoor dat alles lekker warm bleef.
Uiteindelijk de broodjes opgemaakt met een klein beetje ijsbergsla en 3 dunne schijfjes komkommer, voor een fris toontje. Er zat een flink pitje in, allicht omdat ik Gochugaru uit het recept het vervangen door chilivlokken. Gochugaru is hier in de buurt moeilijk verkrijgbaar, dus dat moet ik nog een keertje online bestellen.
Al met al een lekker resultaat op deze fijne zaterdag.
Geniet van jullie weekend allemaal!