BasBQ
Beef en Steak

Broodje kipdijfilet met (pittige) cocktailsaus

 

Nutterd

Tondelzoeker
Berichten
13
Nadat ik me gisteravond netjes heb voorgesteld in het daarvoor bestemde topic, was vandaag het moment dat ik de Compact de eerste keer rustig opstartte het plan was om hem mooi ff op 100-125 graden te laten branden en na een uurtje zoiets een kipdijfiletje erop te gooien. het eerste uur ging super en ik had hem constant op 125 graden dus ik dacht dit gaat gesmeerd! :cool: kipdijfiletjes mooi volgestrooid met Noskos the chicken en ik kom buiten staat de temperatuur meter opeens op 90 graden...paniek dus! Iets meer lucht gegeven en toen ging hij weer omhoog naar 125-150 en hem hier op laten staan omdat ik inmiddels honger had en geen zin had om nog langer te wachten + dit temperatuur verschil is acceptabel voor een eerste keer 😛

klein verslagje hierbeneden:

Aansteken: Ik had 2 wokkels gebruikt voor 1 hotspot wat iets teveel was (denk ik) maar ik had ook niet goed "gestapeld? waardoor hij beneden begon te branden en de houtskool boven liet leven.


1.jpg


Kippies erop!


2.jpg


Aansnijden: de kip lijkt nog medium rare te zijn maar dit is zeker niet zo, heb de temperatuur opgemeten en het is ook een stukje vertekend beeld door de foto. wel was hij heerlijk sappig!

3.jpg


Broodje opmaken: Lekker met een beetje Smokey Cocktailsaus, komkommertje en eitje op een (aangegrilde) tijgerbol.

4.jpg


Daarna smullen maar! Voor een eerste keer wel tevreden, ik hoop dat ik de volgende keer de temperatuur weer iets beter onder controle ga krijgen! Tot snel weer!

PS. ik krijg het dik gedrukte niet meer uit vandaar dat alles dikgedrukt staat 😅
 
Dat ziet er lekker uit, simpel en makkelijk te bereiden. Gister ook een foto gemaakt van een stukje vlees en op de foto leek het idd nog rauw te zijn maar het was toch echt medium. Als de kerntemp maar goed is dan kan er niet veel gebeuren idd :).

Wat heb je als kerntemp aangehouden ?
 
Dat heb je lekker gemaakt!
Broodje kip is altijd lekker.

Links boven je typvakje staat een B en een I ,
Hier zet je vetgedrukt en Cursief aan of uit
 
ja i know maar die waren niet meer klikbaar! Naja maakt ook niet uit zo is het goed leesbaar!
 
Kip en BBQ is een gouden combi. Lekker langzaam garen met wat rook en daarna afgrillen. Heb je mooi gedaan. Zo te zien hebben jullie goed gegeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan