Beef en Steak

Brood op de kamado uit de Dutch Oven

o
IMG_0500.jpeg

IMG_0501.jpeg

Nog een tip voor als je bang bent de bodem te verbranden.
Doe na 20 min een koude skillet met 2 houtjes onder de do / skillet waar het brood in zit .
IMG_0502.jpeg

IMG_0503.jpeg

Laatst bewerkt: 13 nov 2023
Bastard large in Kamadowagon, Bastard small .Bbq weber spirit gas ,weber eQ ,WGA,
Rocket Stove XL en veel gietijzer

Ik bak regelmatig brood in de DO op de kamado, en heb nog nooit last gehad dat de onderkant te bruin is. Als je gewoon indirect werkt, en ook zonder je DO direct op het hitteschild te zetten, moet het goed komen. Brood kan heel wat hebben qua temperatuur. Zeker als je een DO gebruikt komt het minder kritisch, zelf begin ik meestal rond 250 en laat de temperatuur aflopen naar zo'n 220 tijdens het bakken.

Ook nog een tip om meer 'ovenrijs' te hebben; begin met een koude DO, hierdoor wordt er minder snel een korst gevormd, waardoor het brood langer de tijd heeft om omhoog te komen. Bovendien is het makkelijker om je deeg in een koude DO te laden :)

Alles wat ik eergisteren niet juist deed, nu hersteld en !!! zie er al veel beter uit, zo mr ff proeven....
IMG_1222.jpeg
Zelfs kooltjes op de DO gelegd, of het helpt weet ik niet....
IMG_1223.jpeg
De rijstijd verlengd en op 30 Gr temperatuur 2 uurtjes , de DO voorverwarmd enz enz. Met dit als resultaat....
IMG_1226.jpeg
De kamado temp gaf weer 170 Gr aan, dus een extra meetpen op het rooster, wala 250 Gr een feit !

Terug
Bovenaan Onderaan