Ter voorbereiding op een kerststoof met eigen gemaakt brood, laat ik eens ervaren hoe dit werkt op de kamado.
Hierbij gebruik gemaakt van een broodmix (van de AH) om best straight forward te zien hoe de garing in een dutch oven verloopt.
Het broodmix is met de hand gekneden (volgens recept).
In plaats van 'in een broodmachine' of 'in de oven' heb ik het deeg in de dutch oven op de kamado afgebakken.
Dit ging erg goed en niks is vies geworden (ideaal )
En het resultaat: goede korst (laatste 20min de deksel van de oven), goed gaar van binnen.
De smaak was wat flauwig (standaard broodmix) maar biedt zeker een goede bodem om het recept uit te breiden (vijgen, noten, rozijnen etc.)
Deeg kneden en laten rijzen
Met bloem bestrooid op bakpapier in de voorverwarmde dutch oven
Afbakken
Laatste 20min deksel er af voor een krokante korst
Resultaat:
Resultaat van binnen
Hierbij gebruik gemaakt van een broodmix (van de AH) om best straight forward te zien hoe de garing in een dutch oven verloopt.
Het broodmix is met de hand gekneden (volgens recept).
In plaats van 'in een broodmachine' of 'in de oven' heb ik het deeg in de dutch oven op de kamado afgebakken.
Dit ging erg goed en niks is vies geworden (ideaal )
En het resultaat: goede korst (laatste 20min de deksel van de oven), goed gaar van binnen.
De smaak was wat flauwig (standaard broodmix) maar biedt zeker een goede bodem om het recept uit te breiden (vijgen, noten, rozijnen etc.)
Deeg kneden en laten rijzen
Met bloem bestrooid op bakpapier in de voorverwarmde dutch oven
Afbakken
Laatste 20min deksel er af voor een krokante korst
Resultaat:
Resultaat van binnen