BasBQ
Beef en Steak

Brisket

bakkertje72

Vuurmaker
Berichten
93
Hallo

Kan iemand mij vertellen wat de invloed van pekelen heeft op vlees ??
Wat is het verschil met of zonder dat het gepekeld is , zover ik weet ontdekt het alleen vocht uit het vlees.

Ik vind brisket er droog uit zien en smaken , dit ook ervaart op div bbq wedstrijden (bij het proeven).

Laats zag ik bij een kook programma bij 24 kitchen , dat ze brisket hadden gemaak waar ze 44 uur mee bezig zijn geweest.

Wat ik kon vinden kwa recepten was 24 pekelen en dan nog eens 20 uur roken ?

Wie kan hier iets meer over vertellen ??
Vlees is zeker lekker maar moet zeker niet droog zijn.

Bakkertje
 
Twintig uur pekelen en daarna zolang roken is om pastrami te maken. Ook lekker maar niet zoals wij het bij het barbecue?n doen.
Brisket is niet voor niets ??n van de wedstrijd onderdelen. Het is moeilijk om het goed te doen. En het is vaker droog dan goed op een wedstrijd. 

De invloed van pekelen op vlees is dat de cellen een natuurlijk evenwicht willen tussen binnen en buiten en dus de wanden openzetten en het zout en eventueel vocht, smaakmakers etc. binnenlaten.
 
OK bedankt voor info,
Wat betreft de brisket op bbq wedstrijd , laatste keer in delft , vond ij ze bij de meeste aan de droge kant , kwestie van op lage temp roken ?
 
Op tijd inpakken helpt meer dan de temperatuur. Je kunt hem ook high and fast doen met goede resultaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan