BasBQ
Beef en Steak

Brisket opnieuw opwarmen.

 

Jdibbes

Sprokkelaar
Berichten
41
Vuurvreters!

Ik heb een vraag.
Ik wil graag een whole packer brisket gaan bereiden.
Maar gezien de lockdown en de toegestane aantal personen ga ik die 7,6kg, die nu nog in m'n vriezer ligt, niet weg krijgen met 2 extra gasten erbij.
(al gaan we natuurlijk wel ons best daar voor doen!)

Hoe warmen jullie dit bijvoorbeeld de volgende dag weer op zonder dat het uitdroogd?
Ik wil de point en flat scheiden na het bereiden en burnt ends van maken.
Dus hoe warmen jullie de brisket weer op en burnt ends ?
 
in een afgesloten bakje zodat het vocht niet verdwijnt en dan op half vermogen langzaam opwarmen in de magnetron.
eventueel een klein beetje olijfolie over je plakje brisket smeren met een kwastje om hem extra sappig te houden
mocht ie toch te droog zijn, dan kan je er altijd nog een dun laagje saus op smeren, maar dat geld ook na bereiding

bewaren in de koelkast uiteraard ook in een afgesloten bakje of ziplockzak of zo, om vochtverlies te vermijden

succes met je run.
 
Je kan om te beginnen de restjes splitsen in hapklare porties, vacuüm verpakken en invriezen.

Je kan de brisket ook gewoon prima koud opeten, heerlijk op de boterham/broodje.

Opwarmen kan op veel manieren, magnetron lijkt het beste. Houd het vlees zoveel mogelijk aan 1 stuk, helpt tegen vocht verlies. Je lan losse plakken ook in de pan bakken, wordt het wel droger van maar je krijgt er meer korst voor terug. Ook lekker in een Mexicaanse maaltijd. Verder kan je de restjes ook verwerken in een ragout en er kroketten van draaien. Met zoveel vlees moet je wat creatiever zijn met de restjes aangezien je straks gewoon 4-5 kg overhoudt, wat geen straf is overigens ;)
 
Geweldig je gaat brisket overhouden, zeg maar wanneer je het gaat maken dan kom ik ook🥳 oh ik zie nu waar je woont 😔 misschien als ik nu alvast ga fietsen ben ik nog op tijd 🤔

Wij hebben ook altijd brisket over, we zijn maar met z'n tweetjes en brisket deel ik nooit met anderen omdat ik daar te gierig voor ben🤫
De overgebleven brisket snijden we in plakken, ik vind brisket heerlijk met een beetje jus, dus van het lekvocht wat je hebt na het bereiden van de brisket maken we een jus met ook nog wat extra rundvleesjus die we nog in de vriezer hebben of anders met wat rundvlees jus poeder en een scheut Madeira. Plakken per portie met een paar scheppen jus vacumeren en in de vriezer.
Als we weer brisket willen eten, portie uit de vriezer, pannetje water, de gevacumeerde brisket met jus in de pan en rustig laten ontdooien/verwarmen en dan heerlijk genieten van brisket.
 
Ik dacht op de site van Noskos te lezen dat brisket niet zo lekker opnieuw opwarmt maar dat blijkt in dit topic wel anders..
Je kan er ook lekkere baked beans mee maken ;)
 
Bij de befaamde Franklin is het nu ook mogelijk om een brisket via post te bestellen. Daarbij worden instructies gegeven hoe deze opnieuw op te warmen. Verschil is wel dat deze nog in zijn geheel is.
Mijn ervaring met andere bereidingen is dat opwarmen in vacuum zakken in de microgolfoven veel vocht en smaak behoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan