BasBQ
Beef en Steak

Brisket, 28 dagen dry aged

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vorige week stuk brisket van 2200 gr opgehaald bij mijn plaatselijke slager. Bij hem lag het vlees al 3 weken te rijpen, bij mij mocht het stuk ook nog een week rusten in de koelkast.
Gisteravond brisket ge?njecteerd met zoutoplossing en ingewreven met zout. Vanochtend vlees drooggedept, ingewreven met mosterd e, mengsel van bbqguru en apple rub. Indirect op de q en als rookhout whiskeyvaten snippers.
Morgen ga ik naar Delft, kan ik mooi het verschil proeven tussen mijn probeersel en het "echte" werk
Om 18.30 mocht de brisket eindelijk van de Q (91 gr), daarna nog een uurtje wachten (ondertussen snel wat kankworstjes van de slager erop. Vrouw en zoon hadden enorme trek en konden niet nog langer wachten.
Om 19.30 konden we aan tafel. Tijdens het uitpakken viel me de enorme hoeveelheid vloeistof al op, smaak was goed maar het vlees was veel en veel te droog  :(
Ben benieuwd waar dat aan heeft gelegen. Wit bolletje met koolsla, brisket en bbq saus was lekker, maar kan naar mijn idee nog veel lekkerder

bovenzijde

Onderzijde

Om 08.30 ging de brisket op de Q

Rond 12.30, kerntemperatuur van 61 gr. Ziet er al lekker uit

Om 18.30 was het dan zover, 91 gr. Nu nog een uurtje rusten

Vrouw en zoon hebben zo'n honger die kunnen niet nog 30 min wachten, snel even paar knakworstjes van de slager erop (inmiddels op, waren erg lekker  :D)

bark is erg krokant en heerlijk, maar wat een vloeistof is er uit het vlees gekomen

Brisket is naar mijn idee, veel en veel te droog


Broodje met koolsla, bbq-saus en brisket. Lekker, maar niet top


Bedankt weer voor het kijken




 
Succes, ben benieuwd naar het eindresultaat...
 
Bob zei:
Succes Peet !!!! , vleesje bij meneer de Rooy besteld ?
Jazeker, mijn "vlees" vrienden :D
 
Ziet er erg goed uit. Nieuwsgierig naar het eindresultaat.
 
Zoooowheeee! Dat ziet er goed uit.
Ben benieuwd hoe het smaakt
 
Ik wil de binnenkant zien.....Ben erg benieuwd... :)
 
Tom Hendriks zei:
Ik wil de binnenkant zien.....Ben erg benieuwd... :)
ik ook :D
nog even geduld.......
 
Jammer dat-ie zo tegenviel.... Het vlees ziet er erg mager uit, dat zou de oorzaak geweest kunnen zijn.
Was het van een Nederlands rund?

Wel weer een mooie dag met de Q in de weer geweest  ;)
 
Ceriel zei:
Jammer dat-ie zo tegenviel.... Het vlees ziet er erg mager uit, dat zou de oorzaak geweest kunnen zijn.
Was het van een Nederlands rund?

Wel weer een mooie dag met de Q in de weer geweest  ;)
Het is inderdaad een Nederlandse koe geweest.Heb even snel op het "net" rond gekeken en heb het idee dat mijn stuk inderdaad iet wat mager was.
Na de vakantie maar eens een Amerikaans stuk proberen. En morgen in Delft hopelijk een echt stuk proeven. Was inderdaad weer een lekker en leerzame Q-dag.
 
Volgende keer injecteren met zout en roomboter.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan