Geinspireerd door Big Bob Gibson ons 'chickenweekend' afgesloten met Brined Chicken with White Sauce. Gisteren al een BCC gemaakt, vandaag dus weer kip op het menu. Ik wist van te voren niet wat ik er van moest vinden. Het recept (zowel de pekel als de saus) is met heel veel zoute en zure ingredienten gemaakt. Mijn verwachtingen waren dus hoog gespannen.
De inspirator:
De hoofdrolspelers van vandaag. Links de brine, rechts de white sauce:
Onze zelf ge?mporteerde houtskool uit Frankrijk. Flink grote stukken en ruiken overheerlijk!
Helaas heb ik vleesch op de BBQ geen foto's. Daarom twee van de resultaat:
Ik heb geprobeerd om frietjes op de BBQ te maken. Dat was geen succes, daarom naar de snackbar gegaan. Ook had ik (geinspireerd op het duitse Rosti recept) een soort 'reibekuchen' te maken op de Q. Ook dat was niet gelukt.
De kip daarentegen was bijzonder lekker. Zeer mals! Er zat een kleine zuurte in, maar die maakte het samen met de friet juist heel fris. Absoluut een aanrader en deze gaan we zeker nog eens maken!!!
De inspirator:

De hoofdrolspelers van vandaag. Links de brine, rechts de white sauce:

Onze zelf ge?mporteerde houtskool uit Frankrijk. Flink grote stukken en ruiken overheerlijk!

Helaas heb ik vleesch op de BBQ geen foto's. Daarom twee van de resultaat:

Ik heb geprobeerd om frietjes op de BBQ te maken. Dat was geen succes, daarom naar de snackbar gegaan. Ook had ik (geinspireerd op het duitse Rosti recept) een soort 'reibekuchen' te maken op de Q. Ook dat was niet gelukt.
De kip daarentegen was bijzonder lekker. Zeer mals! Er zat een kleine zuurte in, maar die maakte het samen met de friet juist heel fris. Absoluut een aanrader en deze gaan we zeker nog eens maken!!!