Beef en Steak

Bovenbil

M.Nooij

Tondelzoeker
Dit weekend wi ik een groot stuk bovenbil dat ik nog in de vriezer heb, bereiden op mijn Keg4000.
Wie heeft er suggesties?

Toets eens bij de zoek optie bovenbil in. dan krijg je genoeg gegevens!

gr willem

Even een stukje schaamteloze zelfpromotie: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2238.msg33524#msg33524

ham9.jpg

Of anders schnitzels van snijden ;)

Of is het koe?

Dan lekker rosbief van maken.

Hallo Nosmo, het is een stuk koe.
misschien een rubje? of injecteren?

Bereiden als rosbief, langzaam op temperatuur brengen en nog even grillen of steaks van snijden en grillen.

M.Nooij zei:
Hallo Nosmo, het is een stuk koe.
misschien een rubje? of injecteren?

Alleen grof zout, en later op het bord wat peper er op.

Hmmm, ik heb er nu al zin in. Het wordt pas zondag, morgen eerst een Duvel-kloon brouwen. Maar dat is heel wat anders als bbq-en :D
Al verschillende bierbrouwsels in verschillende stoofpotten gebruikt. Ontzettend lekker.

Bovenbil was enigszins te ver doorgegaard. Het resultaat een ietwat taaier vlees. Jammer. Misschien te mager om een kerntemperatuur van 50 graden aan te houden en na te grillen met een kerntemperatuur van 56 graden.
Gelukkig was de kalfspicanha van vrijdag een stuk malser. Wel een opmerking met betrekking tot het kalfsvlees dat het weinig smaak bevat.

M.Nooij zei:
Bovenbil was enigszins te ver doorgegaard. Het resultaat een ietwat taaier vlees. Jammer. Misschien te mager om een kerntemperatuur van 50 graden aan te houden en na te grillen met een kerntemperatuur van 56 graden.
Gelukkig was de kalfspicanha van vrijdag een stuk malser. Wel een opmerking met betrekking tot het kalfsvlees dat het weinig smaak bevat.

Toevallig ook foto?s, wij zijn dol op foto?s  ;) :D :D

M.Nooij zei:
Wel een opmerking met betrekking tot het kalfsvlees dat het weinig smaak bevat.

Eens. Ook veel 'hazen' waar wij nederlanders zoveel doller op zijn dan in andere landen. Zit relatief ook weinig smaak aan. Maar o-zo-mals lijkt dan het meest bepalende criterium.

M.Nooij zei:
Hmmm, ik heb er nu al zin in. Het wordt pas zondag, morgen eerst een Duvel-kloon brouwen. Maar dat is heel wat anders als bbq-en :D
Al verschillende bierbrouwsels in verschillende stoofpotten gebruikt. Ontzettend lekker.
Dat klinkt als zeer interessant, heb je daar een recept voor

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

Dat klinkt als zeer interessant, heb je daar een recept voor  .

Waarvoor Hertogjr? Voor de Duvel of een stoofpotje?

M.Nooij zei:
Dat klinkt als zeer interessant, heb je daar een recept voor  .

Waarvoor Hertogjr? Voor de Duvel of een stoofpotje?
Sorry, beetje late reactie. Maar voor de duvel.

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

Hertogjr.  Dat heb ik wel alleen hebben we het recept aangepast met andere toevoegingen, zodat het niet meer op het origineel meer lijkt. Je kunt overigens genoeg recepten vinden.

Terug
Bovenaan Onderaan