BasBQ
Beef en Steak

Boudin Blanc

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Hoi BBQ-collega's

We zijn een weekje in de Ardennen geweest, en al lopende door een Carrefour viel mijn oog op (onder andere  :D ) boudin blanc.
Wij hadden nog nooit zo een worstje op, dus de dag voor vertrek even terug naar de super om voor thuis ff wat lekkernijen, waaronder een paar worstjes te scoren.
Voor de kids maar een paar frikandellen gedaan, want die zagen een witte worst niet zo zitten  :-/

Thuis gekomen eerst voor mezelf een whisky ingeschonken en daarna alles op de wga eerst lekker roken met beukensnippers en daarna ff afgrillen.

De pic's:

uhLm6vE.jpg

dtRz0ZJ.jpg

LRIVvXb.jpg

l6EdR8b.jpg



Een errug lekker worstje moet ik zeggen. Qua textuur echt weer eens wat anders dan wat je gewend bent en de smaak was top.
Was een lekker bordje zo.

Dank voor het kijken

Rick
 
Hoe een eenvoudige hap toch smakelijk kan zijn, ziet er lekker uit. ;)
Wat vind je van die Japanse whisky als je hem vergelijkt met b.v. JD?
Zelf ben ik meer van de Schotse maar ja moet wel eens afwisselen dus wie weet. ;)
 
Hans zei:
Hoe een eenvoudige hap toch smakelijk kan zijn, ziet er lekker uit. ;)
Wat vind je van die Japanse whisky als je hem vergelijkt met b.v. JD?
Zelf ben ik meer van de Schotse maar ja moet wel eens afwisselen dus wie weet. ;)

Deze whisky heb ik met kerst gekregen. Niet verkeerd moet ik zeggen, alleen een percentage van ruim 51% Is toch wel stevig  B-)
Zelf heb ik ook meestal single malt uit Schotland maar je moet ook af en toe wat anders proberen.
De "standaard" JD is niet mijn favoriet, maar misschien moet ik de lekkere variant nog tegen komen.  :D

En zo blijven we maar proberen en ontdekken, zowel eten als drinken. Vervelend  :p
 
Ridevi71 zei:
Hans zei:
Hoe een eenvoudige hap toch smakelijk kan zijn, ziet er lekker uit. ;)
Wat vind je van die Japanse whisky als je hem vergelijkt met b.v. JD?
Zelf ben ik meer van de Schotse maar ja moet wel eens afwisselen dus wie weet. ;)

Deze whisky heb ik met kerst gekregen. Niet verkeerd moet ik zeggen, alleen een percentage van ruim 51% Is toch wel stevig  B-)
Zelf heb ik ook meestal single malt uit Schotland maar je moet ook af en toe wat anders proberen.
De "standaard" JD is niet mijn favoriet, maar misschien moet ik de lekkere variant nog tegen komen.  :D

En zo blijven we maar proberen en ontdekken, zowel eten als drinken. Vervelend  :p
Ridevi71 zei:
Hans zei:
Hoe een eenvoudige hap toch smakelijk kan zijn, ziet er lekker uit. ;)
Wat vind je van die Japanse whisky als je hem vergelijkt met b.v. JD?
Zelf ben ik meer van de Schotse maar ja moet wel eens afwisselen dus wie weet. ;)

Deze whisky heb ik met kerst gekregen. Niet verkeerd moet ik zeggen, alleen een percentage van ruim 51% Is toch wel stevig  B-)
Zelf heb ik ook meestal single malt uit Schotland maar je moet ook af en toe wat anders proberen.
De "standaard" JD is niet mijn favoriet, maar misschien moet ik de lekkere variant nog tegen komen.  :D

En zo blijven we maar proberen en ontdekken, zowel eten als drinken. Vervelend  :p


Ja, verschrikkelijk  :D
Misschien toch ook maar eens proberen. ;)
 
Heerlijk, witte pens is een erg lekker worstje, je hebt hem volgens mij in 2 varianten (1 zonder en 1 met groene kruiden volgens mij)
Japanse Whisky's zijn ook erg lekker, sommige vind ik zelfs lekkerder dan de Schotse, Yamazaki heeft ooit een contest gewonnen van de Schotse en Ierse Whisk(e)y's

@Hans, een Schotse Whisky kun je niet vergelijken met een Amerikaanse zoals JD. Heeft een totaal andere smaak, het proces is ook anders en zo ook de ingedienten. Zo wordt de Amerikaanse JD voor een groot deel (51%) met mais gestookt en heet eigenlijk een bourbon, maar omdat het door een dikke laag kool gefilterd wordt (proces) noemt men het een Tennessee whiskey, ook de staat waar de distilleerderij staat.
Een Japanner mag je weer wel met een Single Malt Schotse Whisky vergelijken, omdat het proces en de ingredienten hetzelfde zijn.
Whisky moet een minimaal alcoholpercentage hebben van 40% anders mag het geen Whisky meer heten, vandaar dat de Whisky's die lang gerijpt worden in houten vaten met een hoog alcoholpercentage worden gestookt tot wel 65-70%, door de ademende houten vaten ontsnapt er alcohol waardoor door het rijpen het alcohol percentage in het vat daalt, die ontsnapte alcohol noemen de schotten overigens: Angels Nectar Share :D
Angels Nectar is de Whisky die de man van Jet haar nicht importeert :blush: ;)
 
Mooie bijdrage Ewald, kleine aanvulling, de verdampende alcohol noemt men ?Angels? Share? ofwel het engelendeel.

Sjeesus, krijg hier wel enorme trek van!


 
ca6d70575ff00a8de2c3e1ffff3d61a3.jpg


Als we toch aan het kletsen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Sander72 zei:
Mooie bijdrage Ewald, kleine aanvulling, de verdampende alcohol noemt men ?Angels? Share? ofwel het engelendeel.

Sjeesus, krijg hier wel enorme trek van!

Was even in de War met het Whisky merk, heb het gecorrigeerd. :D
 
Leuk dat er meerdere whisky liefhebbers ook van BBQ en houden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ewald zei:
Sander72 zei:
Mooie bijdrage Ewald, kleine aanvulling, de verdampende alcohol noemt men ?Angels? Share? ofwel het engelendeel.

Sjeesus, krijg hier wel enorme trek van!

Was even in de War met het Whisky merk, heb het gecorrigeerd. :D

@ Ewald.
Dat de Amerikaanse whisky anders smaakt dan de Schotse of Ierse was ik proefondervindelijk al achter ('k kan er nog steeds niet aan wennen, sorry) als het in een recept echt nodig is heb ik ergens in een hoekje zo'n mini flesje maar als het even kan gebruik ik toch de Schotse en dat werkt voor ons prima :blush:
Maar dank voor de les, we zijn weer wat wijzer :)
Wellicht moet ik me daar toch eens in gaan verdiepen lijkt me wel leuk. ;)
 
XJRBear zei:
ca6d70575ff00a8de2c3e1ffff3d61a3.jpg


Als we toch aan het kletsen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Niet echt een mini bar! =)) =))
 
XJRBear zei:
ca6d70575ff00a8de2c3e1ffff3d61a3.jpg


Als we toch aan het kletsen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kweenie  8-}

Je moet eens beginnen met drinken, want je kast raakt vol  :D

Mooie verzameling man. Het is duidelijk waar de forum genoten terecht kunnen voor een tasting.  :))
 
Vrijmibo bij XJRBear

Deze worsten ken ik niet. Als ze gemaakt worden van Pens sla ik even over.. Doet me denken aan die ochtend in Leuven. Stond een kraam met broodjes Pens. Daar was ik op dat moment nog niet aan toe

Het bordje ziet er iig wel goed uit. En idd lekker hoeft niet moeilijk te zijn
 
Bram zei:
Vrijmibo bij XJRBear

Deze worsten ken ik niet. Als ze gemaakt worden van Pens sla ik even over.. Doet me denken aan die ochtend in Leuven. Stond een kraam met broodjes Pens. Daar was ik op dat moment nog niet aan toe

Het bordje ziet er iig wel goed uit. En idd lekker hoeft niet moeilijk te zijn

Die Belgen zijn rare jongens al houden ze wel van lekker eten :D, die noemen alles anders dan wij in NL zo is spiering hier een vissie en in Belgie een procureur.
In de worstjes witte pens zit helemaal geen pens:
Witte pens of witte worst is een worst gemaakt van brood, melk, ei en varkensvlees.
 
Ridevi71 zei:
XJRBear zei:
ca6d70575ff00a8de2c3e1ffff3d61a3.jpg


Als we toch aan het kletsen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kweenie  8-}

Je moet eens beginnen met drinken, want je kast raakt vol  :D

Mooie verzameling man. Het is duidelijk waar de forum genoten terecht kunnen voor een tasting.  :))
f0a7542fb482a3ac64c5bf4b9b117b02.jpg
545283794041da486d114380f086e2bb.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ook dat is een mogelijkheid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ewald zei:
Die Belgen zijn rare jongens al houden ze wel van lekker eten.

Hahahaha +1
Die broodjes waren toch echt belegd met gekookte Pens. En als je dan na een nacht stappen wakker word bij een studente op de kamer. En naar beneden kijkt en het eerste uitzicht is een kraam met gekookte Pens.... man man man

Ewald zei:
Witte pens of witte worst is een worst gemaakt van brood, melk, ei en varkensvlees.

Is dat niet een beetje het zelfde als de Duitse Wei?wurst? Die gegeten wordt met zoete mosterd. (En dan volgens traditie voor 1000u in de ochtend vergezeld met Hefeweizen) Die vind ik super.
 
@ Ewald en Bram

Worst is idd met brood, melk, varkensvlees. Er zit geen pens in.
Dit worstje is dan ook erg luchtig qua textuur. En natuurlijk lekker.

Zoals je al zegt: die Belgen weten serieus wat lekker eten is. (en drinken helemaal natuurlijk  :D  )
Wij gaan dan ook erg graag naar Antwerpen om daar eens lekker een biertje te pakken en daarna heerlijk te eten.
Ook vinden wij de ambiance en de omgang prettig.
 
Ziet er smakelijk uit! heerlijk worstje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan