BasBQ
Beef en Steak

Boston Butt

L

Luuk

Gast
Hallo allemaal,

Een beetje een verlaat verslag van mijn eerste keer PP, maar dat mag de pret niet drukken.
Inmiddels alweer 3 week geleden begon ik aan een lange run op de Weber.
De avond ervoor had ik de Boston Butt in de basic bbq rub van Steven Raichlen gezet.







'S ochtends om 07:45 de Weber opgestookt. Aparte gewaarwording zo vroeg in de ochtend BBQ'en, maar zeker niet vervelend.
Het regende een beetje dus de parasol er maar even boven gezet.



Om 08:20 nam het varkentje plaats op de onder de zwarte deksel. Samen met een paar chunks van eikenhouten wijnvaten.



Tussendoor moest ik nog even op controle in het ziekenhuis, wel spannend tijdens mijn eerste lange sessie!
Toen ik weer terug was bleek alles gelukkig nog in orde, temperatuur bleef mooi op 110 graden.
Wachten duurt lang dus ondertussen maar even een ander biggetje gewassen  ;)



Toen het 13:30 was even onder het deksel gespiekt en gemopt met de zelfgemaakte BBQ-saus volgens het recept van Steven Raichlen.





Om 15:30 was het tijd om het in te pakken.


Door naar de 88 graden


Om 18:30 was het dan eindelijk zo ver, de 88 graden bereikt maar dan nog een uur rusten, wachten duurt laaaaaaanggg..

Ready to pull!


Lekker broodje  :D


Al met al een geslaagde run met zeer enthousiaste gasten, ik had het nog iets malser verwacht. Wellicht nog iets langer doorgaren en wat strakker inpakken, maar een volgende keer komt er sowieso!

Bedankt voor het lezen!
 
Lekker lekker!
 
Ziet er goed uit! Mooie bark ook.
Smullen!
 
prachtig hoor
 
Zier er zeer lekker uit
 
Lekker, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Het is echt onmogelijk om een sicpack te kweken als je lid ben op dir form 😂
 
santino zei:
Het is echt onmogelijk om een sicpack te kweken als je lid ben op dir form 😂

Nee hoor gaat prima, ik zeg altijd dat ik hem goed verborgen heb. 😈
 
Geen wasbordje, wel een hele wasmachine.

In mijn geval met droger
 
Lekker hoor. Mooie run.
Enne.....  Mooie crosser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan