BasBQ
Beef en Steak

Boston Butt voor PP en bitterballen/kroketten

 

Bob-BQ

Tondelzoeker
Berichten
17
Na het een tijd geleden voor het eerste te hebben gemaakt van procureur, deze keer een 4,2 kg Boston Butt omgetoverd tot Pulled Pork op mijn mini UDS in een 12urige balkon sessie (met inpakken).
Eindresultaat was prima, wel ruimte voor verbetering mbt bark en malsheid.

Waar ik volgende keer naartoe wil is een donkerdere bark, misschien wat meer suiker in de rub en eens een keer zonder inpakken proberen.
Wat vervelend was, was toen ik 1x de probe opnieuw in het vlees stak omdat ik hem had omgedraaid, hij 5 graden hoger aangaf. Hoe vaak ik ook opnieuw de probe erin prikte, hij bleef steeds een hogere temperatuur aangeven. Dus deze ook uiteindelijk ook maar aangehouden. Uiteindelijk was hij overal 88 graden.

Van een gedeelte meteen maar bitterballen en kroketten gerold, grotendeels naar het recept van Noskos (en een beetje van mezelf).

De foto's:









 
Lust ik wel!
 
Keurig.
Als je de PP inpakt zal je altijd een mindere bark krijgen.  Butcher paper is eventueel een beter alternatief om in te pakken. Geeft een iets betere bark dan Alu folie. Zonder inpakken krijg je de betere bark
 
Boldeagle zei:
Keurig.
Als je de PP inpakt zal je altijd een mindere bark krijgen.  Butcher paper is eventueel een beter alternatief om in te pakken. Geeft een iets betere bark dan Alu folie. Zonder inpakken krijg je de betere bark
+1

Mooi filmpje waarin Aaron Franklin 3 briskets maakt. 1 zonder inpakken / naakt, 1 in aluminiumfolie en 1 in butcherpaper. (Even als achtergrond info)
https://youtu.be/lnRRDSYgdmw
 
Ziet er zeer smakelijk uit hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit, mooie nette ballen/kroketten ook.
 
Ik wou nou net gaan vragen, hoe kom ik nou dan aan dat mooie roze stickertje. Maar ik zie hem al staan! Top! :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan