Vaderdag 2024, ik had als wens een mooi volledig gerecht van de bbq te bereiden.. Nu is het zo dat mijn vrouw in de zorg werkt en moet werken van 14:00 - 22:30.
In het teken van gezamelijk genieten dit bereid als warme lunch.
Een bavette rollade met zelfgemaakte pesto, chimichurri, met als bijgerecht aardappelswirls en groene asperges voorzien van een laagje olie met knoflook afgetopt met citroensap.
Ik zal hier maar gewoon alle gevolgde linkjes plaatsen;
Bavette rollade
Groene asperges
Aardappelswirls / twisters
Chimichurri
Het begint bij het begin.
Omdat ik best wat voor te bereiden had heb ik de pijnboompitten even opgewarmd in een pannetje op het gasfornuis.
Basilicum, olijfolie, parmazaanse kaas, en de pijnboompitte geblenderd
Nadat de bavette klaar en opgebonden was de Q indirect klaargemaakt en opgestookt naar 200 graden.
Ondertussen de Swirls gemaakt en voorzien van olijfolie met zout en paprikapoeder.
Nog even kruidenmixje maken voor over de bavette te strijken
3 teentjes knoflook, 1 takje rozemarijn, 3 eetlepels olijfolie.
en Goaann tot 45°c kern
Nu door naar direct tot 53°c
Zo het rolladetje ligt te rusten.
Nog even snel de asperges 3 om 3 minuten.
Citroentje erbij, nooit zo gedaan maar hij kneep wel goed uit
Tafeltje vol
Ja.. hij was vrij dik en dat voor bavette volgende keer elders bestellen.. Zat ook een los stukje bij die heb ik nog maar even erbij gegrilled..
En voila, bordje vol en dat als lunch!
Was heerlijk
In het teken van gezamelijk genieten dit bereid als warme lunch.
Een bavette rollade met zelfgemaakte pesto, chimichurri, met als bijgerecht aardappelswirls en groene asperges voorzien van een laagje olie met knoflook afgetopt met citroensap.
Ik zal hier maar gewoon alle gevolgde linkjes plaatsen;
Bavette rollade
Groene asperges
Aardappelswirls / twisters
Chimichurri
Het begint bij het begin.
Omdat ik best wat voor te bereiden had heb ik de pijnboompitten even opgewarmd in een pannetje op het gasfornuis.
Basilicum, olijfolie, parmazaanse kaas, en de pijnboompitte geblenderd
Nadat de bavette klaar en opgebonden was de Q indirect klaargemaakt en opgestookt naar 200 graden.
Ondertussen de Swirls gemaakt en voorzien van olijfolie met zout en paprikapoeder.
Nog even kruidenmixje maken voor over de bavette te strijken
3 teentjes knoflook, 1 takje rozemarijn, 3 eetlepels olijfolie.
en Goaann tot 45°c kern
Nu door naar direct tot 53°c
Zo het rolladetje ligt te rusten.
Nog even snel de asperges 3 om 3 minuten.
Citroentje erbij, nooit zo gedaan maar hij kneep wel goed uit
Tafeltje vol
Ja.. hij was vrij dik en dat voor bavette volgende keer elders bestellen.. Zat ook een los stukje bij die heb ik nog maar even erbij gegrilled..
En voila, bordje vol en dat als lunch!
Was heerlijk