BasBQ
Beef en Steak

Bordje vol lekkers ( fotowedstrijd )

 
 
 
 

Veluwse Bob

Pitmaster
Berichten
756
Vaderdag 2024, ik had als wens een mooi volledig gerecht van de bbq te bereiden.. Nu is het zo dat mijn vrouw in de zorg werkt en moet werken van 14:00 - 22:30.
In het teken van gezamelijk genieten dit bereid als warme lunch.

Een bavette rollade met zelfgemaakte pesto, chimichurri, met als bijgerecht aardappelswirls en groene asperges voorzien van een laagje olie met knoflook afgetopt met citroensap.

Ik zal hier maar gewoon alle gevolgde linkjes plaatsen;
Bavette rollade
Groene asperges
Aardappelswirls / twisters
Chimichurri

Het begint bij het begin.
20240616_082625.jpg

Omdat ik best wat voor te bereiden had heb ik de pijnboompitten even opgewarmd in een pannetje op het gasfornuis.
Basilicum, olijfolie, parmazaanse kaas, en de pijnboompitte geblenderd
20240616_090149.jpg


20240616_091455.jpg

Nadat de bavette klaar en opgebonden was de Q indirect klaargemaakt en opgestookt naar 200 graden.
Ondertussen de Swirls gemaakt en voorzien van olijfolie met zout en paprikapoeder.

20240616_101054.jpg


Nog even kruidenmixje maken voor over de bavette te strijken
3 teentjes knoflook, 1 takje rozemarijn, 3 eetlepels olijfolie.

en Goaann tot 45°c kern

20240616_102837.jpg


Nu door naar direct tot 53°c
20240616_110207.jpg

Zo het rolladetje ligt te rusten.
Nog even snel de asperges 3 om 3 minuten.
Citroentje erbij, nooit zo gedaan maar hij kneep wel goed uit 😄
20240616_111554.jpg


Tafeltje vol
20240616_112953.jpg

Ja.. hij was vrij dik en dat voor bavette volgende keer elders bestellen.. Zat ook een los stukje bij die heb ik nog maar even erbij gegrilled..

20240616_113236.jpg


En voila, bordje vol en dat als lunch!
Was heerlijk 😍

20240616_113703.jpg
 
Dat is een prima lunch! 😋

Wij moesten het met tosti’s doen.

Wat vond je van de gegrilde citroen?
 
Ziet er heerlijk uit! Hoe waren de swirls? Heb ik nog nooit gemaakt maar ziet er lekker uit!
 
Oh dat ziet er lekker uit!!! Fijne vaderdag!

Hoe heb je aardappels zo gemaakt?
 
Dat is een prima lunch! 😋

Wij moesten het met tosti’s doen.

Wat vond je van de gegrilde citroen?
De gegrilde citroen maakte de citroen zachter waardoor deze heel makkelijk uit te knijpen was, beetje minder zuur naar mijn mening maar wel heerlijk fris.
Hij lag er ook maar 6 minuutjes op 😜
Ziet er heerlijk uit! Hoe waren de swirls? Heb ik nog nooit gemaakt maar ziet er lekker uit!
Swirls valle hier altijd wel goed in de smaak, ik prik er tegenwoordig wel 2 prikkers in zodra ze getwist zijn zodat je ze makkelijker kan draaien.
Ik ben ze ook nog altijd aan het verbeteren.
Beste is als er meer ruimte tussen zit dan gaart die beter :) blijft heel bewerkelijk zo'n swirl
Ik heb hem op het einde nog even direct erop gedaan maar is in principe niet nodig maar ik had het rooster nodig voor de bavette en dit was voor het gemak ( ze worde dan wel snel erg donker, moet je mee oppassen ) beter gewoon indirect.
Je kan ze ook in de oven doen om te oefenen
Oh dat ziet er lekker uit!!! Fijne vaderdag!

Hoe heb je aardappels zo gemaakt?
Ik heb daar dit dingetje voor.
Swirl maker
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me heel lekker die swirls, wil ik ook graag proberen
Ik heb het ook wel gemaakt zonder dat swirltooltje maar dit is wel makkelijker :p
Je hebt half kruimige aardappels nodig, lekker lui de schil eromheen laten zitten ( bevat ook goede voedingsvezels en bevorderd de stevigheid )
Het is een goedkope manier voor een bijgerecht van de Q, xtje testrun doen in de oven is nooit verkeerd, en de aardappels die wat minder of niet lukken gewoon in schuifjes en ook dubbelspiesje erdoorheen
 
Na zo'n bordje kan je er even tegenaan met werken, ziet er heel erg lekker uit.
 
Mooi bordje hoor!
 
Bedankt voor de tip, ga het volgend weekend proberen.
Hoe lang bak je ze?
Ligt beetje aan je aardappel, je wil geen half gare aardappel 😄 ik zou zegge zo 45 minuten.
Heb ze zelf eerste x met 15 minute gedraaid, na 15 nog x en vanaf dan beetje draaie op gevoel

Heb ze ook wel keer te lang op de Q gehad was gewoon biologische chips op een stokkie geworden 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan