BasBQ
Beef en Steak

BofkipBurger

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
LOUISIANA BOFKIPBURGER
BBQ recept met Jord Althuizen
1596364117271.png


Onze dochter is vegetarisch, dus op zoek naar een recept voor een vegetarisch burger. Gevonden op de website van de vegetarische slager. Ik als uitgesproken carnivoor miste het vlees totaal niet! Echt top deze burger dus ik neem even de moeite om t hier te posten terwijl ik aan t uitbuiken ben😁

Bereidingswijze

Bereid de BBQ voor op direct grillen en verhit deze tot een temperatuur van 200°C.

Meng voor de wortel-bleekselderijsalade de ingrediënten en breng op smaack met zout en peper. Verkruimel voor de blue cheese topping de blauwaderkaas. Meng deze met de mayonaise en bieslook. Breng op smaack met zout en peper. (Ik had geen bieslook in huis en heb t eerlijk gezegd niet gemist)

Doe alle ingrediënten voor de hot sauce glaze in een pannetje en laat op de hoek van de BBQ smelten. Roer goed. Bestrijk de Bofkipburgers aan beide kanten met olie en bestrooi met zout en peper. Gril de Bofkipburgers kort (± 1,5 minuut) en draai om. Bestrijk de burgers royaal met glaze en gril nog ± 1,5 minuut. Draai de Bofkipburgers om, bestrijk ook deze kant met glaze en gril nog een minuut tot de burger volledig warm is.

Snijd de broodjes( ik had ciabatta's afgebakken) open en toast kort op de grill. Beleg met salade, de burgers en de topping.

INGREDIËNTEN
• 4 Bofkipburgers
• 4 burgerbroodjes
• 2 el zonnebloemolie

Wortel-bleekselderijsalade
• 100 g wortel, julienne (kleine reepjes)
• 100 g bleekselderij, julienne
• 1 lente-ui, julienne
• 1 el Hellmann’s (Vegan) Mayonaise
• 1 el appelciderazijn

Blue cheese topping
• 100 g (vegan) blauwaderkaas
• 6 el Mayonaise
• 1 el bieslook, in ringen

Hot sauce glaze
• 30 g boter
• 5 el Tabasco
• 4 el ketchup

Dus geen eigen recept maar te lekker om niet te delen!

20200730_184239.jpg


20200730_184244.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het delen, aangepast aan de regels, begin met de foto van het eindresultaat;)
 
Bedankt voor het delen. Ze maken hier zelfs reclame voor op de radio. De eerste keer verstond ik plofkipburger van Jord Althuizen. Dacht chips na de AH hebben ze het nu op Jord gemunt, maar dat was niet zo. Ga hem ook eens proberen.
 
Bedankt voor het delen. Ze maken hier zelfs reclame voor op de radio. De eerste keer verstond ik plofkipburger van Jord Althuizen. Dacht chips na de AH hebben ze het nu op Jord gemunt, maar dat was niet zo. Ga hem ook eens proberen.
Haha ik moest ook 3x luisteren. Vind het maar een rare reclame spot..

Ziet er lekker uit hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan