BasBQ
Beef en Steak

Boekenplank: een introductie.

In dit subforum is het de bedoeling dat we bbq en aanverwante boeken kunnen bespreken.

Heb je een leuk boek, plaats dan een foto van de omslag en geef er een beschrijving bij. Andere leden kunnen hun ervaringen met het boek er dan bijschrijven.

Zo ontstaat straks een leuke data-base met lezers ervaringen.

Dus ??n boek per draadje.

En graag in het volgende format:

Code:
[center][IMG]Plaats hier de URL van de kaft van het boek[/IMG][/center]

[b]Titel:[/b]
[b]Auteur:[/b]
[b]ISBN:[/b]
[b]Taal:[/b]
[b]Aantal blz:[/b]
[b]Waar te koop:[/b]
[b]Prijs in ?:[/b]
[b]Bespreking:[/b]
 
Jeuhm, het is toch de bedoeling dat je dan een nieuw draadje opent?
 
E?n draadje per boektitel lijkt ons wel iets, dus dan houden we per boek de recensies en meningen bij elkaar. Kunnen mensen makkelijk zien wat anderen er van vinden en of het iets voor ze is.
 
Kan altijd nog een fot draadje komen met foto's van je boekenplank.
Wordt dan wel vlug een competitie van wie de grootste heeft ;).
 
Is het geen idee om zowel de titels als op opmaak van de berichten een beetje standaard te maken en de topics dan evt alfabetisch te sorteren?
 
Yep, graag boektitel - auteur in de titel.
En dan post beginnen met omslagfoto. Het alfabetisch maken ga ik naar op zoek!
 
Alle draadjes aangepast de titel met auteur.

Prijs is ook wel fijn om te weten en de taal waarin het boek is geschreven.
 
Frits zei:
Alle draadjes aangepast de titel met auteur.

Prijs is ook wel fijn om te weten en de taal waarin het boek is geschreven.
Ik zal vanavond een soort sjabloon maken dat iedereen dan kan kopiëren bij het starten van een topic.
 
Ik heb een voorstel voor een sjabloon. Ik heb het even toegepast in het topic over Italian Grill.
Ik hoop dat iedereen snel 2-3 boeken uit zijn kast komt bespreken, dan zal het hier snel een mooie verzameling zijn.

Code:
[center][IMG]Plaats hier de URL van de kaft van het boek[/IMG][/center]

[b]Titel:[/b]
[b]Auteur:[/b]
[b]ISBN:[/b]
[b]Taal:[/b]
[b]Aantal blz:[/b]
[b]Waar te koop:[/b]
[b]Prijs in ?:[/b]
[b]Bespreking:[/b]
 
Kijk, dat is nou mooi!! Dank je man!
 
Inderdaad mooi werk, het ISBN nummer is ook wel makkelijk als je het wil opzoeken of bij een echte boekwinkel wil bestellen (schijnt nog steeds te gebeuren).
 
Ik heb een aanpassing gedaan, dit board is nu alfabetisch gesorteerd.
 
Frits zei:
Inderdaad mooi werk, het ISBN nummer is ook wel makkelijk als je het wil opzoeken of bij een echte boekwinkel wil bestellen (schijnt nog steeds te gebeuren).

Aangepast.
Als jullie akkoord zijn met de opmaak op die manier, kan je misschien het sjabloontje aan je 1e post toevoegen samen met de 'voorschriften' voor de topictitel?
 
Sjabloon staat erbij in de eerste post!
 
Dat wordt dan een hele grote poll, want ik heb bijvoorbeeld al iets van 40 boeken hier staan. Maar op zich zou het wel een idee zijn...
 
Ik denk dat ik een goede tip waar je heel goedkoop boeken kunt bestellen. Waar post ik die?
 
En als ik wil weten of iemand een bepaald boek kent/ervaring mee heeft, waar post ik dat?

Wil namelijk weten wat mensen vinden van Steven Raichlen / BBQ Culinair: ISBN 9789045208831

De kaft ziet er al lekker uit :)
 
De boeken van Ome Steven zijn legendarische must-haves.

Je kunt ze als het ware blind kopen... al is dat niet verstandig omdat zijn boeken met verschillende omslagen en titels zijn verschenen.

Kijk dus goed op de eerste bladzijde naar de colofon wat de originele titel was om dubbelingen te voorkomen!

Veel plezier met Culinair Barbecuen, een mooi boek van BBQ over de hele wereld. Zalig voor vakanties ook trouwens!

Waarschijnlijk heb je niet goed gekeken en de titel verward, hier staat deze klassieker:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=84.0
 
Terug
Bovenaan Onderaan