BasBQ
Beef en Steak

Bobby Flay's Cedar Planked Salmon

En iemand nog een adresje voor gunstig geprijsde plankjes?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
hallo allemaal, zou u mij kunnen adviseren mbt het direct grillen? Op de foto is duidelijk te zien dat het plankje op het rooster ligt, maar verderop in the thread staat dat het plankje ook direct op de kolen kan. Wat is aan te raden bij een weber kogel?
 
Theoretisch kan het allebij, maar ik denk dat de meesten hier het plankje boven de hete kolen op het rooster leggen. Dekseltje dicht en geduldig wachten, heerlijk!
(Off-topic: net eendeborst gemaakt op de plank, zelfde idee; heerlijk!)
 
SilverFox zei:
Theoretisch kan het allebij, maar ik denk dat de meesten hier het plankje boven de hete kolen op het rooster leggen. Dekseltje dicht en geduldig wachten, heerlijk!
(Off-topic: net eendeborst gemaakt op de plank, zelfde idee; heerlijk!)

dank je, heb niet op tijd een plank weten te bemachtigen dus zal het waarsch. pas volgende week proberen.
 
Ik ben ook niet z'n liefhebber van zalm, maar heb paar dgn geleden voor mijn vrouw gemaakt, even 2 uur in de whiskey laten trekken en daarna op de plank met citroen......heerlijk vond ze het.

Plank stond idd nog ff te fikken zo heet was die ( goed voor de foto ), met naar binnen lopen nog een pluimpje rook.......smaak & geur beleving



b59faa1b560b03768cb1e2696a0deb56.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan