Beef en Steak

Blues Hog vs Big Bob Gibson, a rib contest!

Bij mij zat er wel een gebruiksaanwijzing in: ?????  :D
Zo, en nu weer terug naar on-topic en draadje niet kapen.
 
De plastic dopjes zaten er bij mij af fabriek wel op, maar ik heb ze bij het in elkaar draaien van het ding meteen verwijderd. Misschien binnenkort maar eens een klachtenbrief schrijven dat het niet handig is om plastic te gebruiken bij een ribrack :)
 
El Fumarole zei:
Misschien binnenkort maar eens een klachtenbrief schrijven dat het niet handig is om plastic te gebruiken bij een ribrack :)
Voor koud roken geen probleem  :D
 
ik heb die plastic dopjes verwisseld voor dezelfde maar dan van rvs  :)
 
Leo zei:
ik heb die plastic dopjes verwisseld voor dezelfde maar dan van rvs  :)
Wat was de reden/aanleiding daarvoor Leo?
 
staat gewoon netjes, heb ik geen losse stukjes draadeind eraan zitten  ;)
 
100% gelijk, vind ik zelf ook.....heb je standaard iets in ijzerwarenwinkel gekocht? Want dan volg ik je voorbeeld....ook minder krassen op tafel/aanrecht  ;)
 
Succes Jeroen, met je ribben, ik ben benieuwd naar de uitslag!
 
Net voor 12:00u begon het spektakel, dus ik neem aan dat El Fumarole nu in het finale stadium zit van de sessie! Foto's !!! :D
 
Wie is de winnaar, ik ga morgen rubben  :D
 
Nou, dat waren ze dan...
Glaze erop
20130504_163607_zps3b21536b.jpg

En van kanestein maar
20130504_172012_zpsb9215772.jpg


Blues hog: vrouwlief vond 'm te pittig. Ik vond het wel een fijne pittige 'bite' hebben. Buren waren schreeuwend enthousiast.
BBG: toegankelijker, minder hitte, wat meer smaak (allemaal persoonlijk natuurlijk), maar voor mij ook de winnaar. Zeker icm de pulled pork glaze van noskos echt super.

Gaarheid was verder ok, had ietsiepietsie minder gemogen. Alles viel nu zo van het bot, maar was zeker nog sappig genoeg om zeer smakelijk te zijn. Formeel moet het natuurlijk nog iets aan het bot blijven hangen, maar ach...

Wijntip: Layers, van Peter Lehmann: http://www.justsomewine.nl/peter-lehmann-layers-red-p-367.html
 
Leuk verslag en leuke foto van Kanend Kind ;). Fijn dat het gesmaakt heeft!
 
El Fumarole zei:
Buren waren schreeuwend enthousiast.

Heeeeel herkenbaar  ;D

Leuk verslag en goed om te lezen dat alles gesmaakt heeft. Leuk die wijntip overigens
 
Thanx voor dit Jeroen!! :)h
 
Mooi resultaat, blues hog is lekker maar alles is smaak gebonden uiteraard!
 
maussie1982 zei:
Mooi resultaat, blues hog is lekker maar alles is smaak gebonden uiteraard!

Gelukkig wel, anders was het maar een saaie wereld.

Overigens heb ik het idee dat die Amerikaanse rubs een stuk minder zout bevatten dan bij het Nederlandse supermarktspul. Dat maakt ze sowieso wat prettiger om mee te werken.

Vwb de wijntip: deze wordt gemaakt van een interessante blend van Spaanse, Italiaanse en Franse druiven. Mooie, intens smakende wijn, die zich prima overeind houdt bij wat smaakrijkere en pittige gerechten.
 
Bedankt voor het verhaal, leuk om zo de vergelijkngen te maken mooie fotos ook!
 
Ga voglende keer ook de BBG op de ribs doen, eens kijken of die idd wat minder pittig uitvalt. Volwassenen trekken wel wat pit maar de kids vinden het soms te pittig. Leuke contest en dank voor de wijntip, altijd leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan