Beef en Steak

Blues Hog vs Big Bob Gibson, a rib contest!

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
On your marks. Get set. Go!
20130503_201605_zpse9b1f5ef.jpg


Morgen gaan ze het ei verkennen. 3.2.1 stijl. Eens kijken of het verschil de moeite waard is om wat over te schrijven.
Wordt vervolgd!
 
Ik heb ze allebei in huis, maar de Big Bob Gibson nog niet getest, dus benieuwd naar je bevindingen!  ;)
 
RedFox zei:
Ik heb ze allebei in huis, maar de Big Bob Gibson nog niet getest, dus benieuwd naar je bevindingen!  ;)
Als ze maar half zo lekker zijn als die van jou op de meating, beste Geert, ben ik al een blij man.

Waar had jij ze nou mee in de WSM gehad? Mengsel Hickory en Appel?
 
IK weet het verschil sowieso al niet meer, ik geloof dat ik bijna altijd wel varieer met ribs.
Maar goed om eens een goed vergelijk te hebben tussen deze 2 populaire rubs, ben benieuwd naar jou bevindingen.

Doet het trouwens pijn Geert, zo'n grote pluim op die plek  ;D ;D
 
Ben benieuwd.
Heb vandaag de blues hog  gekocht.




En de simply marvelous peppered cow.
 
Laat ik nou beide rubs ook in huis hebben en er zondag ribs op de planning staan.
Ik ga dit dus even volgen, op welke temp ga je ze garen en hoe lang ?
 
Boldeagle zei:
Doet het trouwens pijn Geert, zo'n grote pluim op die plek  ;D ;D
Het is nog net uit te houden... :D
 
BBG is wat betreft rubs mijn all time favourite
 
Ben benieuwd :-)
 
Alflies zei:
Laat ik nou beide rubs ook in huis hebben en er zondag ribs op de planning staan.
Ik ga dit dus even volgen, op welke temp ga je ze garen en hoe lang ?
Volgens de inmiddels ruim beproefde 3-2-1 methode, dus rond de 110 klein nulletje C. Rond het middaguur gaan ze erop. Wordt meteen de ontmaagding van mijn nieuwe ikea 'ribbenrek' :)
 
Daar gaat ie dan:
20130504_113500_zps16cff705.jpg

In de rook met okkernoot en appel.
Smoking away...
20130504_113834_zps338c89b4.jpg
 
ik ga denk ik voor 3, 1, 1. ook rond de 110. eerste keer ribs op de primo ben benieuwd.
 
Alflies zei:
ik ga denk ik voor 3, 1, 1. ook rond de 110. eerste keer ribs op de primo ben benieuwd.
Het wordt weer een smakelijke dag, gok ik zo ;)
 
Alflies zei:
Wordt meteen de ontmaagding van mijn nieuwe ikea 'ribbenrek' :)

Plastic dopjes er onderuit gedraaid?  :D
 
De plastic dopjes zaten er bij de rekjes die ik kocht al "af fabriek China" onder geschroefd.
 
bij mij zaten ze ook gewoon in elkaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan