BasBQ
Beef en Steak

Blije Kindjes? Blije Papa! - The Pulled Pork Edition!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.771
Beste BBQ-Vrienden!

Het was al eerder opgemerkt in het draadje van Frits nav de opdracht van RenZwi, ook mijn kinderen zijn blij met alles wat ik kook en dat daarbij vaak de BBQ gebruikt wordt vinden ze hier allemaal de gewoonste zaak van de wereld. En daar klaag ik natuurlijk niet over, daar ben ik dolblij mee!

Maar er zijn natuurlijk wel gerechten die hier als echt favoriet te boek staan... spareribs, spatchcock chicken, picanha met chimmichurri, een paar MOINK's... nu ik er over nadenk kan ik eigenlijk geen BBQ gerecht bedenken waar ik hier van beide pubers geen staande ovatie krijg... nou ja, dat dan ook weer niet, na een paar happen - de grootste trek gestild - begint alweer het gezeur over wie er deze keer aan de beurt is om af te ruimen en de vaatwasser te vullen. Maar laten we 't erop houden dat ze vaak tevreden eters zijn!

Ik dwaal af, ik presenteer het gerecht dat hier vaak favoriet is:

SDJ_0408.jpg


Een broodje Pulled Pork met Koolsla (on the side) en lekker veel BBQ-saus... nou dan maken we die toch?

Lekker op je laatste vrije zondag van de vakantie wekkertje om 07:00 uur en met je zatte harses naar buiten om de Feuerhand lampjes en het ei op te starten. Happy Days! Het was nog vroeg en donker dus de eerlijkheid gebied te zeggen dat de foto's niet helemaal chronologisch zijn opgebouwd, maar om er toch een leuk leesbaar verhaaltje van te maken heb ik vanmiddag nog even een fotootje geschoten van mijn trouwe vriend:

SDJ_0441.jpg


Oh je dacht dat ik mijn zoon Thijs op de foto zou krijgen? Helaas. Beide pubers hebben geen zin om op te zitten voor papa. Breng maar gewoon dat voer en laat ons verder met rust... nee hoor, ze komen gezellig naar beneden en we maken er een mooi momentje van aan tafel, maar die camera moet lekker met rust gelaten worden en zij ook. Nu even niet.

De ochtend-routine verliep vlekkeloos 07:00 uur naast mijn bed. Vuurtje stoken. De procureur lekker dik in de Blues Hog rub en om 07:30 uur lag ik gestrekt op de bank onder een dekentje met de Maverick ET-732 binnen handbereik. Heerlijk weer even wegdutten... onderin duimpje lucht, bovenop klein spleetje op de margrietschijf. Mooie pluimpjes kersenrook eruit. TOP!

Paar uurtjes later zag het er zo uit:

SDJ_0333.jpg


Toen mochten we lunchen en heb ik mijn andere grote vriend aangewend:

SDJ_0343.jpg


Het Webertje mocht aan voor een dubbele sessie indirect, bakkie links, bakkie rechts:

SDJ_0329.jpg


En daar tussenin, mooie klassieke Shaslicks:

SDJ_0345.jpg


Dat was een fijne lunch!

Kort daarna mocht ons varkentje in de cremespoeling:

SDJ_0337.jpg


Allemachtig, dat blijft toch wel gewoon een klassieke combi hoor, die Blues Hog is TOP!

Donders vergeet ik haast nog een mooi bier in te schenken... een dikke Tripel van Maredsous.

SDJ_0439.jpg


Daar kun je echt even lekker mee onderuit zakken zeg, het was weer fijn onder het afdakje.... en toen mocht het eten nog beginnen.

Het was een mooie dag.

Cheers allemaal!
 
Mooi verslag van een heerlijke dag barbecueën met een fantastisch eindresultaat. Ziet er echt mooi uit! 😍
 
Lekker hoor, dagje BBQen, beetje bier drinken.

En dan als resultaat tevreden eters, wat wil je nog meer?
 
Slecht idee om mijzelf aan te melden voor dit forum....'t kwiel lup me zo uut de b*k😋

Mooi verslag met dito foto's, chapeau!

En je blijft er toch slank bij zo!
 
Mooi verslag wederom. Top 👍🏻
 
Leest leuk weg @Sander72
Bijna een gedicht of anekdote..
Een keer iets anders dan een "eerst dit dan dat en toen zo"-verslag.. :)

Dat ze er voor thuis willen komen over een paar jaar, proost kerel ziet er fantastisch uit.
 
Mooi verhaal weer Sander. Heerlijk om te lezen
Je weet de kinderen (en ook een beetje jezelf) goed te verwennen.
Top

Nog even en ze waarderen niet alleen het lekkere eten, maar weten ze ook je bierkelder te vinden. :ROFLMAO:
 
Sander, mooi verslag.
De puberjeugd zal genoten hebben van dit stevige broodje.

Wat heb je met de shaslick spiezen gedaan?
 
Nog even en ze waarderen niet alleen het lekkere eten, maar weten ze ook je bierkelder te vinden. :ROFLMAO:

Thijs neemt af en toe een Radler 0,0 met limoen, maar ècht bier lust hij nog niet. Maar alles mag geproefd worden hoor, vind ik gezellig!
 
Thijs neemt af en toe een Radler 0,0 met limoen, maar ècht bier lust hij nog niet. Maar alles mag geproefd worden hoor, vind ik gezellig!
gaat niet lang meer duren.

en zeker alles proeven. Er is zoveel lekkers in de wereld. Lekker ontdekken en ervaren
 
Heerlijke plaatjes en mooie bijdrage! Thijs wordt weer goed verwend.
 
Het is weer een fijn verhaal geworden zo.
Fijn dat je kinderen ook lekker mee eten, en de tijd van bier en/of drank is er sneller dan je denkt .. ;)
 
Het ziet er weer heerlijk uit Sander. Als ik wees was wist ik waar ik ging aankloppen
 
Terug
Bovenaan Onderaan