BasBQ
Beef en Steak

Black Angus Beef Short Ribs

 
 
 

Camillio020

Kooltjesharker
Berichten
101
Gezien het heerlijke weer van afgelopen lange weekend eens lekker op de fiets gesprongen en Amsterdam uit gefietst, lekker door de weilanden in het zonnetje en op de terugweg bedacht ik me dat ik praktisch langs de Makro zou fietsen... Dus toch even kijken of er nog wat mooi vlees lag.

Mijn oog viel al snel op een heel mooi pakket met beef short ribs. Black Angus Grain Fed... Een mooi pakket van ruim 3,5 kilo. Die mochten niet blijven liggen! Dus in zo'n koeltas (je wilt niet dat het low and slow gedeelte al onderweg naar huis start natuurlijk) in de rugzak en snel naar huis.

Uitgepakt, even laten bijkomen van de reis en geportioneerd en weer geseald. Maar wel met een mooi stuk apart gehouden.
20170526_130545-02.jpg


Daarna in de rub... Gewoon een combi tussen peper en zout want die combi is naar mijn idee het enige wat zo'n mooi stuk vlees nodig heeft.
20170527_104423-02.jpg


The Bastard lekker op 115 graden Celcius en gaan met de ribs. Had mooie grote chunks hickory tussen de Dammers kolen gelegd voor lekker lang roken. Al merkte ik wel dat er wat rook uit het vilt aan de achterkant kwam.... Dus binnenkort maar eens het vilt vervangen (op die plek).

En dan doe je na een uur of 8 de Bastard open en dan is het toch gewoon genieten......
20170527_172038-02.jpg


En vanuit een andere hoek zonder probe er in.....
20170527_195101-02.jpg



En even een mooi bordje gemaakt met salade met een geweldige balsamico-mosterd dressing en gepofte aardappeltjes met kruidenboter uit de Bastard.
Sharing is caring, dus het vlees ging hierna wel op 2 borden, maar dit plaatje is toch om van te kwijlen (en dan niet alleen door het geweldige etiket van dat geweldige biertje van Brouwerij 't IJ)
20170527_195653-02.jpg

De smaak was echt geweldig.
Wat ik wel merkte is dat de temperatuur een dipje had richting 100 graden en dat wellicht daar door wat vet tussen het vlees niet geheel gesmolten was. Was op dat moment even buiten de deur, dus dat is even een les voor de volgende keer. Heb nog wat ribs gesealed in de koelkast, dus die maar binnenkort er op en dan niet gaan shoppen voor de salade die er nog bij moet.

Een absolute aanrader dit stuk vlees!
 
Laatst bewerkt:
Wow dat zal heerlijk gesmaakt hebben. En mooi op tijd voor de fotowedstrijd. :)

Geniet van je nieuwe stuk.
 
dat ziet er prachtig uit, en zal ook zo gesmaakt hebben
 
Lekker hoor
 
Lekker.

Je kan trouwens bij de Sligro op de visafdeling ook een vacu?m zak laten maken met ijs erin. Kwam ik laatst achter :)
 
Heerlijk!
 
Lekker ! Ziet er ook zeer goed uit!
 
Super, staat helemaal bovenaan mijn to do lijst


Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan