Beef en Steak

Bison short ribs!

BjornS

Tondelzoeker
Berichten
18
Mijn eerste x short ribs! Een tijdje geleden waren de bison ribben (2,4KG) van BBQuality in de aanbieding. Besteld en braaf tot dit weekend laten rusten in mijn vriezer!

Dinsdag avond uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien. Vrijdagavond het vlies van de achterkant gehaald, met veel grof geweld. Wat was die dik en sterk!…
Aan de bovenkant stuk getrimd tot het een mooi geheel was. (Foto 1)
In de koffie rub gezet op recept van BBQjunkie. (Foto 2)

Zaterdagochtend 09:00 de Q opstoken naar een mooie 110 C. Wat whiskey en eiken rookhout tussen de kolen en smoken! Na 3uur zagen de ribben er al mooi uit. (Foto 3, screenshot uit social media filmpje)

Na 4 uur het pracht ingepakt, en en door laten garen tot 92 C kern. Dat eenmaal bereikt ging ik de eerste ‘prik test’ doen, en het gleed er al in als boter! Nog even 15min zonder folie op de Q en toen mocht die er af. Met veel moeite maar vooral trek het geheel een uur laten rusten in een koelbox omwikkeld met een handdoek en smullen maar!

Samen met gepofte aardappel van de Q en wat groentes maakte dit een mooi maal. Zeker voor herhaling vatbaar!
IMG_1645.jpeg







IMG_1647.jpeg


IMG_1681.jpeg


IMG_1669.jpeg

IMG_1674.jpeg
3AF2FC8B-2E75-4D0B-9A63-8E45478C23BE.jpeg
 
Ziet er goed uit 😋.
De vlies aan de achterkant kun je laten zitten en dan kruislings insnijden ( scheelt werk😄)
 
Ziet er goed uit 😋.
De vlies aan de achterkant kun je laten zitten en dan kruislings insnijden ( scheelt werk😄)
Ben het RDJ eens. gewoon insnijden en meegaren. Ziet er wel geweldig uit. Hoor niet zo vaak dat bisonvlees wordt gebruikt. Iets om te onthouden. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan