BasBQ
Beef en Steak

Big joe ingenomen + nieuwe aanwinst

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
313
Afgelopen vrijdag kwam ik thuis uit het werk, blijkt mijn grote vriend Big joe vreemd te gaan met mn vrouw. Ze had nog nooit ook maar een bbq aangestoken maar had alvast voor vaderdag bedacht een appeltaart voor me te maken gerookt op appelhout. Ze heeft me vaak genoeg aan de slag gezien, dus ze weet dat foto's erg belangrijk zijn. Dat heeft ze dan ook netjes gedaan van het hele proces.

Beginnend met het snijden van de appel gemengd met gehakte noten, rozijnen, suiker, kaneel en citroensap.
IMG_3335.jpeg


In de springvorm gevormd tot appeltaart met een knipoog naar de bbq in het midden.
IMG_3337.jpeg


Achteraf hoorde ik dat ze wat moeite met de bbq op temperatuur krijgen 😂 ze dacht dat het restantje houtskool wel genoeg zou zijn (mooi beginnersfoutje). Ze had eerder van mij begrepen dat de houtskool die ik de keer daarvoor gebruikt heb vrij zuinig in gebruik is, en dat nam ze wel heel letterlijk.
IMG_3338.jpeg


Ondanks dat ze echt totaal geen idee had hoeveel houtskool er in moest, is het haar uiteindelijk toch gelukt om de bbq op 170 graden te krijgen na 2 x een beetje bijvullen, en mocht de appeltaart erop.
IMG_3340.jpeg


Missie geslaagd! het was echt een heerlijke appeltaart geworden. Daar waren we beide erg trots op, mijn vrouw dat het gelukt was en ik met het resultaat.
IMG_3341.jpeg


maar dan... het spookt door mijn hoofd, straks gaat ze het nog leuk vinden en ben ik vaker mn kamado kwijt, wat zou een goede oplossing zijn? Ik bedacht me, hoewel ik voor vaderdag al een petromax ft 6 heb gekregen, trok ik de stoute schoenen aan en liet zeer subtiel😇 doorschemeren dat ik er nog wel een bbq bij wilde. Maar je hebt al een weber mastertouch, weber go anywhere en de big joe 3 hoor ik haar denken, maar vooruit nog eentje dan. Zo gezegd zo gehaald.

Het nieuwste lid van de familie: de joe jr.
IMG_2223.jpeg


IMG_2225.jpeg


Nou maar hopen dat ze het echt leuk gaat vinden en vaker een mooie verassing voor me maakt tijdens mijn afwezigheid. Onze dochter van 3 noemt het in ieder geval gelijk al 'haar bbq' ze is er niet bij weg te slaan.
 
Geweldig!

Lekker vrouw en kind(eren) erbij betrekken maakt het een heerlijke bezigheid.
Dit zijn hier de mooiste momenten, lekker samen koken, beetje met de jongens met vuur spelen en als beloning lekker eten.

Laat die fijne zomeravonden maar komen. 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Goed bezig! Leuke collectie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Beetje jaloers wel.. Krijg mijn man niet warm voor de bbq...
Is dat lekker? Gerookte appeltaart? Kan me het nog niet zo voorstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Je proeft heel subtiel in het deeg een rooksmaakje, niet heel opvallend maar wel lekker!
 
Wordt die dochter nu subtiel in het verhaal betrokken als alibi voor nog zo'n rode rakker in de nabije toekomst? :ROFLMAO:
 
Wordt die dochter nu subtiel in het verhaal betrokken als alibi voor nog zo'n rode rakker in de nabije toekomst? :ROFLMAO:
Haha nee het is wel even goed zo… of toch nog een classic erbij
 
Terug
Bovenaan Onderaan