Beef en Steak

Big brother, structor's UDS

Goed bezig.

And the saga continuous...

Het olievat is mooi zwart gespoten met kachelverf in een spuitbus, dat is niet gebeurd ;)

Daarna even een avondje zen in de weer met plakplastic met daarop een printje op papier geplakt. Daarna kopje koffie erbij en rustig snijden. Het papier kartelt een beetje maar het plastic is mooi strak gebleven.

20131207-_MG_0539.jpg

20131207-_MG_0541.jpg

Dan vervolgens weer opplakken en erachter komen dat de ribbels van de ton mijn plakwerk een beetje plagen  X(
Zo goed en zo kwaad er opgeplakt en de rest afgeplakt met vuilniszakken om overspray te voorkomen. Deze stap ben ik een beetje vergeten op de foto te zetten :blush: Maar goed na 1 laag verf kun je het plakplastic ook nog zien zitten (buitenrand, varkenskop, cirkel).

20131214-_MG_0559.jpg

Dan een paar laagjes verder en volledig gedroogd ziet het er zo uit

IMG_20131215_115231.jpg

En dan het spannende moment van het plastic er afhalen is het gelukt..... Nou nee niet helemaal op de een of ander manier is er toch veel overspray op de omgeving gekomen :( ik ben al dapper aan het poetsen geweest, maar het geheel heeft nu een beetje een witte waas... Daarnaast is er op sommige plekjes wat verf ondergekomen, maar dat is wel bij te werken. Ik ga na een paar dagen drogen nog wel een spuitbus met zwart er tegen aan gooien, ik wil het nu ook goed hebben. En o ja ik had de kop niet helemaal in het midden geplakt....

Toch ben ik wel tevreden met het eindresultaat....

IMG_20131215_121134.jpg

Eerst nog even verder uitharden en dan maar weer verder....

Hij is gaaf!!!!! :D

heel mooi gedaan :)

hij wordt echt leuk zo

Dat wordt een helemaal toppe UDS volgens mij. Mooi man. 

Nice!!

Erg leuk bedacht en gedaan.

Ik zie dat logo van t forum. Is dat ook digitaal te krijgen bv in eps. Zodat ik t kan laten drukken op sticker voor op de nieuwe smoker trailer

Hiep hiep hoera er zijn goodies binnengekomen voor mijn speeltje, ze moeten nog onder de kerstboom in een papiertje, maar hey...

Een vanity hendeltje voor op de UDS:
20131217-_MG_0574.jpg

En een roostertje:
20131217-_MG_0576.jpg

structor zei:
Toch ben ik wel tevreden met het eindresultaat....

IMG_20131215_121134.jpg

"Toch ben ik wel tevreden met het eindresultaat...."  =)) =)) =)) =))

Geschilderd door Stevie Wonder? >:)

Sorry Emiel!  De bovenstaande post is geplaatst door mijn evil twin. ;)

Marieken zei:
het logo is toch wel in glow in the dark verf hoop ik?  :P
Nee wat een goed idee, neem ik mee naar mijn volgende project ;)

Nosmo zei:
Sorry Emiel!  De bovenstaande post is geplaatst door mijn evil twin. ;)
:-S, het is mijn top nivo beter kan ik niet :D enne het gaat mij meer om de reis dan om de eindbestemming.

structor zei:
:-S, het is mijn top nivo beter kan ik niet :D enne het gaat mij meer om de reis dan om de eindbestemming.

Even een kleine tip van flip: ik zou er nog maar niet m'n beroep van maken ;)

Nosmo zei:
structor zei:

Even een kleine tip van flip: ik zou er nog maar niet m'n beroep van maken ;)

ach welnee, de creativiteit is er, het enige dat mist is het juiste materiaal. als je dat even haalt wordt het prachtig  ;)

Zo na de goedkeuring van Piet van ik het tijd om eens spullen te gaan monteren, maar eerst de hele binnenkant voorzien van een mooie laag crisco. Ik was zo lekker aan het knoeien dat ik dacht naja dan de hele buitenkant ook maar haha.
Daarna de rooster bouten geplaatst, de beluchters, de kraan, een probe doorvoer, en natuurlijk de temperatuur meter.

20131222-_MG_0603.jpg

Ik heb uiteindelijk mijn imperfecties dus niet weggehaald, want het moet uiteindelijk een UDS blijven en mijn handtekening moet er op staan!

Terwijl Steven bij me op bezoek was heb ik besloten om een halve starter gelijk in de UDS te gooien (in de kolenmand van de WSM, want dat moet ik nog).

20131222-_MG_0604.jpg

De temperatuurmeter had wat moeite met de temperatuur overgang :(

20131222-_MG_0606.jpg

Wat moet er nu nog, nou een kolenmand dus en ik moet nog officieel de kerst afwachten dan krijg ik nog een handvat voor de bovenkant. Ik zeg voor het eind van het jaar een sessie erop, kon slechter toch?

Terug
Bovenaan Onderaan