BasBQ
Beef en Steak

Bietjes, aardappels en dorade...

 
 
 

Gammetje

Kooltjesharker
Berichten
151
Ge?nspireerd door gerechten welke op de website van Big Green Egg staan vandaag maar eens aan de slag gegaan.
Gisteren heb ik op de restwarmte van het ei bietjes uit eigen tuin gepoft.
Vandaag uit de verbrande 'schil' gehaald en er een lekker voorgerechtje gemaakt van de bietjes, oude geitenkaas en ingekookte balsamico.
4yguqu7a.jpg


Daarna een braadslee gevuld met aardappelen, paar uien en groentebouillon, knoflook, peper, zout, wat olijfolie en rozemarijn ca. drie kwartier op 180gr.
7ubu4ytu.jpg


Nadat de aardappelen gaar waren heb ik de dorade gegrild. De volgende keer doe ik dit op een wat hogere temperatuur voor wat betere grillmarks (of natuurlijk een keer een gietijzeren rooster aanschaffen...). De smaak was er niet minder om. De vis was nog lekker sappig. De dunnere stukjes werden al wat droog, dus gelukkig de vis er op tijd afgehaald.
yjedu5u2.jpg


evu2a9ub.jpg


Het komende weekend eens BCC proberen. Wordt vervolgd...

 
Dat voorgerechtje lijkt me ge wel dig!
En de rest lijkt me me ook geen straf hoor ;)
 
Mooi voorgerecht, lijkt wel van Masterchef.

Wat betreft de grillmarks? zelf gebruik ik de Aluminium Grillgrate's voor de perfecte grillstrepen, een ander voordeel is dat je bijna geen flare-ups hebt tegen je vlees of vis. Zelf heb ik vorige week ook bietjes uit eigen tuin gegeten, even beetje voorkoken, dan insmeren met een mengsel van rode wijnazijn en olijfolie, beetje peper en zout , en dan grillen op de grillgrate, heerlijk.
 
Als het net zo mooi heeft gesmaakt als dat het er uit ziet...moet het wel lekker geweest zijn!!
 
richard0501 zei:
Mooi voorgerecht, lijkt wel van Masterchef.

Wat betreft de grillmarks? zelf gebruik ik de Aluminium Grillgrate's voor de perfecte grillstrepen, een ander voordeel is dat je bijna geen flare-ups hebt tegen je vlees of vis. Zelf heb ik vorige week ook bietjes uit eigen tuin gegeten, even beetje voorkoken, dan insmeren met een mengsel van rode wijnazijn en olijfolie, beetje peper en zout , en dan grillen op de grillgrate, heerlijk.

Bedankt voor de tip. De bietjes op deze manier grillen lijkt me ook erg lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan