Beef en Steak

Bierworst van Ralph

 
 
 

mamajolijn

Kooltjesharker
Berichten
241
Credits voor Ralph voor het recept van de bierworst. Zijn creativiteit wordt gewaardeerd!

Gelukkig had ik al een gietijzeren pan, die past perfect op de BGE en we hadden nog 3 biertjes staan. Dan moet je dit wel proberen! Vingers verbrand bij het grillen van de paprika en ui (ja, zelfs met tang), les: de kamado niet zo hoog opstoken ๐Ÿ˜…

De saus heb ik aangemaakt met sriracha (naast de mayo, ketchup en mosterd), maar de volgende keer wil ik tabasco proberen. Ook de volgende keer geen alcoholvrij maar gewoon bokbier, eens kijken of we er nog meer smaak in kunnen krijgen. ๐Ÿ˜…. De groenten waren top, dat gaan we zeker vaker doen ๐Ÿ˜‹


20240818_162815.jpg
20240818_171852.jpg
20240818_173545.jpg
20240818_182041.jpg




Voor de fotowedstrijd (we moeten ergens beginnen ๐Ÿ˜)
20240818_182259.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je mooi gemaakt!

Ziet er erg lekker uit.
 
je bent lekker bezig geweest Mamajolijn ๐Ÿ˜‹

Wel leuk om te zien dat je het ook gewoon maakt met zo weinnig bbq ervaring ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป Ik zelf bbq ook pas een kleine 1,5 jaar.
 
je bent lekker bezig geweest Mamajolijn ๐Ÿ˜‹

Wel leuk om te zien dat je het ook gewoon maakt met zo weinnig bbq ervaring ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป Ik zelf bbq ook pas een kleine 1,5 jaar.
Dank je wel! Koken is ook een kwestie van doen en accepteren dat er af en toe missers tussen zitten. ๐Ÿ˜…. Ik hou alleen wel van de tijd nemen, spullen rustig klaar zetten en zal dus nooit aan wedstrijden meedoen. Mij teveel gestress ๐Ÿ˜‚
 
Dank je wel! Koken is ook een kwestie van doen en accepteren dat er af en toe missers tussen zitten. ๐Ÿ˜…. Ik hou alleen wel van de tijd nemen, spullen rustig klaar zetten en zal dus nooit aan wedstrijden meedoen. Mij teveel gestress ๐Ÿ˜‚
Daar geef ik je helemaal gelijk in! Ik kook al van kleins af aan op een fornuis de stap om te koken op een Bbq heb ik tot 1,5 jaar geleden niet gedaan. Tot een vriend van me een Kamado kocht en ik er een paar keer op had gekookt vond ik het stiekem wel geweldig. Ik heb me toen zelf een Kamado gekocht en ben zelf aan de gang gegaan. Ik ben ook niet zo van de wedstrijden maar zo een leuke forum wedstrijd opdracht vind ik soms wel eens leuk om aan mee te doen. Ik heb vorig jaar voor de eerste keer meegedaan met het onderwerp Dessert en Toetjes : https://www.bbqgenootschap.nl/threads/smoked-chocolate-bombs-with-golden-nuggets.34607/

Dat was ook een gerecht wat ik vaak maak in de keuken maar nog nooit op een Bbq was gemaakt. Ik vind het dan wel een uitdaging om dat te verwoorden naar de bbq
 
Terug
Bovenaan Onderaan