BasBQ
Beef en Steak

Bier/Mosterd BCC

 

Dick3G

Stoker
Berichten
282
Marinade van ? l. bier, Dijon mosterd, zoete paprika, zwarte peper, een gesnipperde ui, (flink) wat knoflook poeder en twee blaadjes laurier en plantaardige olie.

Detoevoegingen.jpg


Als rub mijn All Purpose BBQ (basis huis)  rub gebruikt.

De ingredi?nten voor de marinade goed gemengd en daarin de kip laten marineren. De bedoeling was om de kip (of het haantje) hierin zo?n 12 uur te laten marineren.
Dat is helaas 36 uur geworden! 

Inhetbiermosterdbadje.jpg


Na de marinade tijd, de kip nog even een klontje kruidenboter onder het borstvelletje gegeven en in mijn rub gezet

IndeAllPurposehuisBBQrub.jpg


En zo?n 50 minuten op de OTG !

Klaar.jpg


Daarna na nog een tijdje laten, samen met wat gezond spul op het bordje.

Enophetbordje.jpg



Wat vonden wij ervan?
Het is niet verstandig een kip 36 uur in bier en Dijon mosterd te laten marineren. Dat proef je heel erg terug is de kip. Het is maar goed dat ik het beestje nog in mijn rub heb gezet. Dat gaf toch wel weer een goed smaakje eraan.
Als ik het nu, na 36 uur marineren, een cijfer zou moeten geven zou het een heel mager 6?je geven. En dan met dank aan de rub. Zonder rub was het een onvoldoende.

Ik ga hem binnenkort weer opnieuw maken maar dan laat ik hem echt niet langer dan 12 uu marineren.

 
ziet er mooi uit Dick, jammer dat je dat zo terug proeft dat ie 36 uur in de marinade gelegen heeft.

volgende keer ook foto's erbij dat ie lekker op de bbq staat te bakken?  ;)
 
Wie niet waagt, die niet wint.
Ziet er iig wel lekker uit.

Maar is het eigenlijk niet een beetje te veel van het goede (marineren, kruidenboter, en rub). :-\

Volgende x ongetwijfeld meer suc6  :)
 
Ziet er verder goed en zonder proberen en af toe mislukken kom je nooit verder, ik heb ook genoeg 5- en 6-en  op mijn cv staan  :p
 
Hoi Dick,

Gefeliciteerd met je tokkie! Ik heb je berichtje even verplaatst het receptendeel is voor duidelijk uitgeschreven recepten die iedereen gemakkelijk na kan maken.
 
Een zesje vind ik mager, want het lijkt op een negen.
 
Jammer dat het niet helemaal gelukt is, gelukkig zijn de foto's wel goed gelukt.
 
Dank voor Tokkie!

Ik vind dat dingen die niet (helemaal) goed gelukt zijn ook best verteld mogen worden. Zeker als dat het gevolg is van een (beginners) fout. Daar leren we van!
 
Ha Dick, gefeliciteerd met je Tokkie, en je foto's zien er ook goed uit. Dat het niet zo lekker was als je gehoopt had, daar zien wij niets van.
Leuk dat je het geplaatst hebt!
 
Jammer dat het niet is geworden wat je in gedachten had.
Snel opnieuw maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan