BasBQ
Beef en Steak

Bier kipje

 
 

Laurens86

Tondelzoeker
Berichten
18
Gisteravond voor de eerste keer geprobeerd om een bierkipje te maken.
Op een bier blik kreeg ik het niet voor elkaar dus toen maar de stomer gebruikt.

Eerst heb ik de kip 2 uur in het zout gelegd.


Vervolgens heb ik de kruiden in de kip laten trekken.


Toen de kip op de bbq!




Dit was het uiteindelijke resultaat.


Het was de bedoeling dat ik voor de eerste badge zou gaan maar de kip is niet gelukt met een bier blik.
Poging nummer 2 moet komende week maar even...

(of telt dit wel voor de badge???)

 
Gewoon kippetje beetje oprekken ;-) zie hier de foto van mijn kippetje zondag:

a335257c8bcc95ae6068804305c89aaa.jpg
 
@yvosurf
Op de stomer lukte het wel. Toen ik de deksel er na een uur afpakte viel hij om. Op de stomer ging het eigenlijk perfect. Ik had moeite om een de kip te laten staan op het rooster op alleen een blik bier.
 
Ik lust haar wel, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Heb een weber houder gekocht laatst. Blikje in het midden en kip erop. Werkt erg goed. Best prijzig voor 25 euro overigens. ..
 
lekker kippie! gefeliciteerd met je tokkie...

tip:volgende keer gewoon halfliter blik gebruiken, veel stabieler. kip anders beetje oprekken of iets inknippen (eeeuh) :D
 
Gefeliciteerd met je tokkie! :D

Mag ik vragen waarom je hem in het zout hebt gelegd? Of begrijp ik het verkeer en heb je 'm alleen ingewreven met peper en zout? :)
 
@Rolaanndd
Ik heb hem inderdaad eerst in het zout laten liggen. Dat stond namelijk in het recept. Dit zou te maken hebben met het vocht wat dan meer naar de oppervlakte zou komen waardoor de smaken meer tot hun recht zouden komen. De volgende keer doe ik dit zonder de kip in het zout te laten liggen. Ik wil dan kijken wat beter smaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan