Beef en Steak

BGE vilt beschadigd?

Michel2

Kooltjesharker
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst de BGE opgestookt richting 350 graden om pizza’s te maken. Alles is goed gegaan maar vandaag bij het schoonmaken van de BGE zag ik dat het vilt beschadigd is. Ook is er nu een bredere kier te zien tussen de uiteindes van het vilt.

Bovenstaande was volgens mij nog onbeschadigd voor de high run. Ben ik nu te precies en is dit normaal en doet niks af aan de werking of hoort dit nog niet. BGE nu pas 2 maanden in gebruik.

EE192576-B050-4667-A600-EDB275ABEAE0.jpeg

12FB1584-8109-4161-992C-AAC671CAEC0F.jpeg

Niets om je druk over te maken.
Dit is het gevolg van het hoog opstoken, had dus al op dag 1 kunnen gebeuren. Beetje bijknippen of snijden en weer lekker barbecuen.

Niets om je druk over te maken.
Dit is het gevolg van het hoog opstoken, had dus al op dag 1 kunnen gebeuren. Beetje bijknippen of snijden en weer lekker barbecuen.
Stelt me weer gerust. Dank!

Dat ben ik mij bewust maar dat het al zo snel begint te beschadigen verbaasde mij. Heb ondertussen al goede fiberglass oplossingen gevonden voor als het een keer vervangen moet worden.

Dat ben ik mij bewust maar dat het al zo snel begint te beschadigen verbaasde mij. Heb ondertussen al goede fiberglass oplossingen gevonden voor als het een keer vervangen moet worden.
Zo zie je dat een kamado oorspronkelijk niet bedoeld is om Pizza's op zeer hoge temp. te bereiden.
Het kan natuurlijk wel maar je zal vaker je vilt moeten vervangen, ik maak bijvoorbeeld nooit Pizza's op De Primo, mijn vilt heb ik in 2014 vervangen Ik vermoed dat ik dat deze zomer of volgend jaar weer moet doen maw. het vilt zit er bij mij alweer 7 jaar op.

Krijg onder garantie van BGE (via vuurenkoolen.nl) een nieuwe vilt kit toegestuurd. Dat is toch netjes!

Dat is idd netjes. Normaal is het slijtage en valt zoiets niet onder garantie, maar mss omdat het al zo snel is dat ze het toch als garantie beschouwen.

Terug
Bovenaan Onderaan