BasBQ
Beef en Steak

BGE Mini druipbak benodigd?

smokert

Stoker
Berichten
496
Ik lees dat met bereiding van vlees en vis het aan te raden is om een druipbak te plaatsen tussen het rek en kolen, dan druipt het vet niet bij de kolen wat kans op vlammen kan geven. Uiteraard zijn er voldoende oplossingen voor de grotere varianten, maar is het ook aan te raden voor een mini? Want ik denk dat je deze anders afsluit van de zuurstof toevoer en het zal waarschijnlijk invloed hebben op de temperatuur van de barbecue zelf. Heeft iemand hier een mooie oplossing voor, of is het niet nodig?
 
Hoi Smokert,
zoek naar een druipbakje wat liever niet groter is (qua vloeroppervlak) dan de platesetter / convEGGtor om de luchtstroom zo min mogelijk te hinderen. Zelf heb ik een L BGE dan is dat wellicht makkelijker, maar er is van alles te knutselen met zwaar alu folie. Je zou ook uit kunnen kijken naar een ronde RVS schaal die zo groot is als de plate. Die kun je dan steeds vlot bekleden met alu en dat na gebruik handig schoonmaken.
Succes!
 
Ik zal eens proberen met zwaar alu folie, nu twee keer gebruikt zonder druipbak maar zie uiteraard wel wat vet aan de zijkant maar dit kan je ook schoonbranden natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan