BasBQ
Beef en Steak

Beyond meat burgers

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Hier mijn ervaring met mijn eerste vegetarische burger. Waarom? Ik heb een doos gratis gekregen bij de sligro.
Allereerst laten ontdooien
IMG20210806155007.jpg

Ik vond de burger niet stevig na het ontdooien. Vandaar dat ik hem op een bakpapiertje op de BBQ heb gelegd.
De bereidingstijd op de verpakking (wat ik naderhand pas heb gelezen) is 2x 4 minuten.
Als ik niet weet wat voor vlees ik in de kuip heb steek ik de weber indirect aan. Kolen aan de zijkanten 220 graden en op het gietijzeren rooster van het gbs systeem.
Niet dat dat veel uithaalt met een bakpapiertje eronder. 7 minuten aan de ene kant en 7 minuten aan de andere zijde. Nog steeds had ik twijfels over de garing. De burger eas nu wel een stuk steviger. En er liep ook nog rood sap uit. Dus nog even boven de kolen.
IMG20210806160643 (1).jpg

Hierna een stukje geproeft. Tsja waar zat ik op te kauwen? Smaak vrij flauw. Nu een beetje zout en wat saus erover.
Ja nu lijkt het op een matige hamburger die je in een supermarkt haalt. Nu maak ik mijn burgers altijd zelf en ben dus bevooroordeeld. En carnivoor.
Thuis heb ik echter een echte kenner die alles eet als die het lekker vind. Dus het finale oordeel is aan kenner.
IMG20210806163316.jpg

Als deze kenner normaal vlees krijgt is dat meteen weg. Nu ging de neus er over. Hierna werden alle stukjes afgelikt, er zat iets zout overheen, een stukje geprobeerd.
Weer laten vallen stukje opgegeten en toen deed ik de beweging om het bord weg te halen. Dat is bij deze hond alleen mogelijk als die het niet lekker vind.
Nou de blik ging omhoog naar mijn hand en de lip iets omhoog, dus de hand weer terug en het werd allemaal opgegeten.
Het moet dus wel op vlees lijken.
Conclusie krijg ik zo'n burger op een broodje ergens eet ik hem waarschijnlijk wel op. Genieten nee, ik niet.
 
Het is een lekkere vleesvervanger. Leuk om te bereiden als je eren vegetariër opbezoek krijgt of voor een vleesloze dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan