BasBQ
Beef en Steak

bewaren pulled pork koelkast of vriezer?

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Stel ik maak op zondag 2 kg pulled pork en wil het pas op donderdag eten, zouden jullie het dan invriezen voor die 4 dagen?
 
ja, ik zou het gewoon in vriezen, is voor gebruik zo ontdooit
 
Heb je vacuum zakjes? Dan kan het in het zakje in heet water.
Kan ook in de koekepan op laag vuurtje.
Voor de smeuigheid beetje appelsap / cola / saus toevoegen ;)
 
Ik zou het deel wat je die donderdag nodig hebt gewoon goed afgedekt of gevacumeerd in de koeling bewaren.
Het (neem ik aan verse) vlees is helemaal gegaard op een hele hoge temperatuur en alles wat leefde is volledig de nek omgedraaid. Kan je dus makkelijk voor die 4 dagen in de koeling houden, waarbij mijn voorkeur voor vacuum zou zijn zodat je verder geen invloeden van buitenaf hebt en het niet kan uitdrogen. Bederven zal het in ieder geval zeker niet binnen die tijd, als dat je twijfel mocht zijn.

Het deel waarvan je weet dat je het niet direct op die donderdag nodig hebt wel vacumeren en invriezen.
 
SilverFox zei:
Heb je vacuum zakjes? Dan kan het in het zakje in heet water.
Kan ook in de koekepan op laag vuurtje.
Voor de smeuigheid beetje appelsap / cola / saus toevoegen ;)
Helaas niet in het bezit van een vacumeerder. Denk dat ik het voor de zekerheid maar invries. Wellicht maak ik het dan wat eerder als de zondag ervoor. Bedankt voor jullie tips.
 
Tip 1:
Als je geen vacu?meerder hebt kun je het ook iets minder high tech doen.
Pak een druk/sluitzakje en dompel dit met de PP tot aan de rand (van het zakje) onder in water, zo verdrijf je in de zak ook de lucht.

Tip 2:
Als je de inhoud van je druksluitzakje voor invriezen heel plat houd is het snel ontdooit (meer oppervlak om aan de lucht bloot te stellen).
Zo heb ik in de diepvries alles in tegel formaat, van soep tot wortelstamp tot PP, ook makkelijk met stapelen in de vriezer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan