BasBQ
Beef en Steak

Best ribs ever

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Afgelopen zaterdag bij de plaatselijke slager 2 dik bevleesde ribben gekocht (diepvries). Die rustig laten ontdooien en op zondagavond in 2 verschillende rubs gezet. Volgende dag rond 11 uur de q aangestoken en smokerbak gevuld met een stuk whiskyvaten hout. Toen die begon te roken de ribs op de Q gelegd. Temperatuur was constant 107 gr. Na 3 uur de ribbels uiteindelijk in een grote ovenschaal gelegd. Alufolie ging tot 2 x toe kapot. Schaal voorzien van wat warme appelsap en goed ingepakt in alufolie. Na 2 uur alufolie van de schaal gehaald (kwam behoorlijk wat stoom vanaf) en weer op de Q gelegd (107 gr). Na 30 min de ribs ingesmeerd met domi nr 4 bbq saus en de temp verhoogd naar dik 200 gr. 30 min later zagen de ribs er heerlijk uit. Buitenkant beetje krokant, vlees heerlijk sappig. Tot nu toe de beste ribs die we ooit gegeten hebben


De 2 rubs



Ingesmeerd met Domi nr 4

En na 30 min op dik 200 gr zien ze er zo uit

We hebben weer heerlijk gegeten
Bedankt weer voor het kijken

 
Die zien er ook top uit!
 
die had ik best wel willen jureren  ;)
 
Lust ik wel!
 
Top

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Die lust ik wel😋
 
Lekker heerlijk die ribs zeg, mooi gedaan!
 
Dat zijn hele mooie ribben. Ben geen jury lid, maar wil ze best even beoordelen  :D
 
Heerlijk! Krijg er honger van!
 
Gilles zei:
Welke was nu de beste rub?
Die vraag had ik al veel eerder verwacht. Leuk dat jij het vraagt.
Maar onze voorkeur was heel duidelijk voor de SPICY APPLE. Heerlijk op de ribs
 
Grappig, want zelf had ik de all purpose ook lager in mijn eigen tests terwijl sommigen hem toch lekker vinden..
 
Gilles zei:
Grappig, want zelf had ik de all purpose ook lager in mijn eigen tests terwijl sommigen hem toch lekker vinden..
Ik gebruik die all purpose ook vaak, maar op de ribs vanaf nu die spicey apple. Aan welke geef jij de voorkeur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan