BasBQ
Beef en Steak

Berghoff mini kamado Birthday Present

Timothy

Tondelzoeker
Berichten
20
Hi mede Q'ers,
Mn beste vriend praat al een tijdje over een kamado maar kampt met plaatsgebrek ( klein balkon aan het appartement).
Hij geniet ervan om te koken op de Q en moest dus iets doen! FF op MP zitten scrollen en een berghoff mini kamado gevonden voor €50! Dus er dan maar om geweest en ga nog wat update's doen er aan dat hij ertegen aan kan!

Plan van aanpak:
- Ash tray maken
- kolenmandje maken
- platesetter
- nieuw rooster in RVS
- Nieuwe vilt
- alles opkuisen
- handvatje wat opleuken

Nu sta ik nog in twijfel voor de platesetter om deze in RVS te maken ( lees 2MM plaat) of toch eerder voor een terracotta schaaltje ofzo? Naar wat zou jullie keuze gaan?

Hoe kuisen jullie de top vents van jullie kamado? Ik heb hier wal bio ontvetter staan ( foodsafe ) maar heb hier toch men twijfels bij..

Nog wat foto's van het projectje

tempImageKWOsCv.png
tempImageh6cIVh.png
tempImagehvYdyr.png
tempImageNgpnPd.png
tempImageiVu5Es.png
tempImageL4IT6r.png
tempImagexh64dR.png
 
Heb van een oude RvS pan de bodem eraf geflext met nog een klein opstaand randje voor als platesetter en drippan . En via temu voor €6 RvS rooster met poten om verder van de kolen te komen voor beter indirect.
IMG_1132.jpeg
IMG_1131.jpeg
IMG_1100.jpeg
 
Heb van een oude RvS pan de bodem eraf geflext met nog een klein opstaand randje voor als platesetter en drippan . En via temu voor €6 RvS rooster met poten om verder van de kolen te komen voor beter indirect.Bekijk bijlage 65786Bekijk bijlage 65787Bekijk bijlage 65788

Thanks, ziet er goed uit! Het RVs rooster ben ik al aan begonnen dus dat zit snor, had nog 8mm rond RVS liggen dus wat rollen en lassen en klaar :D .

Platesetter kan dus gewoon in RVS, Toppie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Heb voor mijn zoontje ook RvS rooster gelast met platesetter frame . Om hoger te komen
IMG_0930.jpeg
IMG_0928.jpeg
 
Dankjewel, en succes met het projectje.
Je maat zal er blij mee wezen.👍🏻
 
Wat een lieverd, en een mooie kleur ook!
Daar gaat je vriend veel plezier aan beleven denk ik. Ik ben benieuw hoe het eindresultaat er uit gaat zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan