BasBQ
Beef en Steak

begonnen met de bouw van m'n UDS

 

Rens

Vuurmaker
Berichten
67
Na heel wat veranderingen in m'n plannen heb ik toch besloten om met de bouw van een UDS te starten.
De mogenlijkheid diende zich aan om een ongebruikt vat te pakken te krijgen. Deze is enkel ingevet tegen het roesten.
Ik wil hem eigenlijk gaan ontvetten ipv. uitbranden. Ik weet wel zeker dat mijn buren dit niet op prijs stellen  ;D

IMG-20120730-00259.jpg

IMG-20120730-00260.jpg


Na enige tijd rondshoppen staat de teller op 30 euro armer, is dit de tussen stand:

IMG-20120730-00262.jpg

IMG-20120730-00263.jpg

IMG-20120730-00265.jpg

IMG-20120730-00266.jpg


en de kraan om de luchttoevoer te knijpen zit er ook op, maar mijn BB was leeg dus kon ik hem nog niet uploaden :)
voor de houtskoolbak ga ik het eerst op de goedkope manier proberen voordat ik er een laat lassen.

Heeft iemand nog een leuk adresje voor een goedkoop rooster van 57cm en temperatuurmeters (voor dome en vlees)

Tot zo ver m'n knutselprojectje.

 
en Boyke:

Don't tell your wife, want die verteld dat weer aan die van mij.
Want ik moet thuis ook nog wat andere dingentjes afmaken  :D :D
 
leuk project, ik ga je volgen
 
Het ziet er goed uit.
Roosters van Cadac zijn 57cm,en goedkoop.
 
hahaha rens, geen zorgen, ik zeg 't niet tegen de vrouw hier. Hou het draadje wel in de gaten enne.. je weet wat het betekend he.. dat wordt dus bbq bij jou alssie af is.

 
Leuk project, dit gaan we volgen
 
weer een klein stapje verder:

Om de puntstukken goed vast te zetten liep ik ff tegen een probleempje aan. De boorgaten heb ik 26mm gemaakt en vervolgens met een halfronde vijl
iets groter gemaakt zodat het schroefdraad precies past. Nu liep ik tegen het probleem aan dat bij het aandraaien van de puntstukken ze nog mee kunnen draaien. Op een aantal websites gebruiken ze daar nuggets voor van Home Depot.
Dus ik hier zoeken naar een nog niet gevonden alternatief.... maar soms moet je creatief zijn..

IMG-20120731-00269.jpg


Een grote slangkoppeling! deze past precies om het 3/4 puntstuk.

IMG-20120731-00268.jpg


Vervolgens mooie ringen van gezaagd en voila: Muur en muur vast.

IMG-20120731-00270.jpg


Om de kolenbak te maken heb ik eerst eens gevraagd hoeveel dit kost om te lassen.
Dat kan ik helaas niet zelf  :( , maar als het te duur word proberen we het eerst op de cheapo manier.
Dus gewoon wat in elkaar flanzen en kijken of het werkt. ( ga ik vandaag al proberen  ;D )

 
Er zijn ook gewoon moeren te koop die je op het schroefdraad kunt draaien, kosten nagenoeg niets en schelen een hoop zaagwerk.
 
Kolenmand,mischien een droogtrommel of een wasmachinetrommel.
 
Gerard, heb jij een rooster voor een 57 op de plank liggen?
Als ik dan toch wat moet gaan bestellen dan sponsor ik liever geen vreemde  8)
en ik zag dat je de Maverick ET-73 in de actie had, dus die mag je alvast voor me appart leggen  ;D
 
Zou. Rooster bestel, ff wachten op de factuur. En dan kan binnenkort het hele circus gaan beginnen  8)
 
Ben benieuwd naar het resultaat.
Tot dusver ziet het er goed uit.
 
De spanning is te snijden.
Als het goed is worden de Maverik en het rooster morgen geleverd.

Wel alvast verder gegaan:

IMG-20120808-00286.jpg


IMG-20120808-00287.jpg


IMG-20120809-00290.jpg


De kolenbak word eerst een probeersel van een blik. Een tijdelijke oplossing totdat de vader van een vriend tijd heeft ( is metaalbewerker  :D )
Wel even afwachten hoeveel het gaat kosten, anders moeten we toch echt zelf aan de bak.

to be continued  ;D
 
hij gaat lekker, mooi zwart is niet lelijk  :)

Wat voor verf heb je daar voor gebruikt? hittebestendig?
 
Leo zei:
hij gaat lekker, mooi zwart is niet lelijk  :)

Wat voor verf heb je daar voor gebruikt? hittebestendig?

Is Sikacor EG-5, permanent tot 150 graden en kort (8uur) tot 180 graden.
Dus perfect voor m'n low en slow usd.
En is 2-comp epoxy dus kan tegen een stootje  ;D

Waar kan ik het beste m'n usd mee seasonen? De fik erin met een berg kip voldoende?
Er zit nu ook wat vet op maar dat haal ik er vanaf. Je weet nooit wat er exact voor vet op zit.
 
Insmeren met crisco, dat polymeert mooi aan de binnenkant en vormt een soort anti aanbaklaagje. Houdt roest weg.
 
Kut dat dacht ik al...... gerard!!!! Help!  ;D
 
Volgens mij snap jij niet wat de "U" van UDS betekend!

Deze wordt veel te mooi voor een UDS  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan