BasBQ
Beef en Steak

Beginnersvraagje over temperatuur bij slow...

M

McLovin

Gast
Al een tijdje aan t experimenteren met de BBQ, god dank is er internet om alle gaten in mijn kennis op te vullen. 1 ding ben ik nog niet over uit;
Op veel sites lees ik dat voor slow bereiden op de BBQ het belangrijk is dat de (lage) temperatuur constant moet blijven. Begrijp de logica hier niet van? Wat zijn de marges in temperatuur en waarom moet de temperatuur constant blijven?begrijp dat je geen grote uitschieters wil hebben naar boven en dat de aangegeven tijden eventueel niet meer kloppen mar verder begrijp ik niet zo goed waarom de nadruk op constante temperatuur?

gr

 
Ik vind dit wel een goede vraag waar ik ook benieuwd naar ben. ( heb dus niet het antwoord voor je )
 
zie het als een gerecht in de oven: volgens het recept moet het voedsel een tijd "x" in de oven op "y" graden voordat het gaar is.
als de temp flinke uitschieters heeft, wordt het onbeheersbaar. je gerecht kan dan te snel, of juist te langzaam garen.
dat wil je niet, want je wilt tot een bepaald einddoel (smaak) komen, en daarvoor dien je het recept te volgen.
kleine temp veranderingen zijn niet zo heel erg, maar een constante temp geeft een beheersbaar garings-proces.

(dat lijkt mij althans, maar ik ben ook maar een hobby-ist, dus als ik het fout heb, corrigeer me maar  :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan