Beef en Steak

Beginners MUST HAVE'S ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter antique_1a_top
  • Startdatum Startdatum
A

antique_1a_top

Gast
Goede Middag heren en dames,

ik heb net een weber gbs 57 besteld. startkitje erbij natuurlijk.

maar als ik hier wat rond surf kom ik leuke 'alternatieve' items tegen zoals rekjes die je voor een appel en ei kunt
kopen bij de ikea?

mijn vraag is wat zijn items die een beginner er eigenlijk bij MOET hebben, waar heb je goede ervaringen mee,
en waar niet mee.

denk aan schoonmaakmiddellen, tangen , gadgets...

mij lijken de char baskets bijvoorbeeld geweldige dingen om erbij te hebben.

hopelijk kunnen jullie deze amateur een eindje op weg helpen,

groet Wilco

De ikea dekselhouder

images

De ikea fanast

fantast-bakthermometer-timer__59837_PE165774_S4.jpg

Handschoenen, geen ovenhandschoen of webers maar gewoon lashandschoenen

handschoenen-1-600x399.jpg

Een thermapen is ook erg handig, denk er om wel de snelste kleur kopen (bij voorkeur via ebay ivm kosten)

20130820-_MG_9642.jpg

beetje stevige groote bbq tang om de dingen op je bbq te draaien, opleggen en afhalen.
een borstel voor je rooster, ik gebruik er zelf 1 van weber, bamboe steel 30cm lang, als je klaar bent gewoon even alle schuiven vol open met de deksel erop voor 5 minuten en daarna even je rooster schoon borstelen
de fantast die hierboven genoemd werd, nog geen 10 euro maar wel lekker als je een groot stuk vlees op kern temp wil bereiden
een siliconen borsteltje of zo iets om een glaze / eindsaus te smeren
cup en lepel maatjes, altijd handig als je een rub of zoiets wil maken
aluminium folie om bv spareribs in te pakken als je voor 3-2-1 methode gaat
een lekkere tuinstoel en een koud biertje of drankje naar keuze zodat je lekker naast de Q kan zitten en genieten van deze mooie hobby

Wilco, welkom bij de club!

Bij het indirect barbecuen gebruiken de meeste mensen een ovenschaal ipv de bakjes van Weber. Een siliconen kwastje is handig om een glaze op het vlees aan te brengen.

9200000002756962.jpg

hoi Wilco,
welkom bij dit edele genootschap.
Ik denk dat je starters kit hier al wel vermeld staat  :)

Van harte welkom Wilco!!

De Char baskets gebruik ik omdat in het verleden schade aan mijn ketel had. nu liggen de kolen iets van de wand af!

Welkom Wilco!
en straks weer het fijne alufolie van de lidl (alleen zomers verkrijgbaar) stevig en groter!

Een goed budget :) als ik alles hierboven lees ;)

Dank voor het welkom heten!!

tuinstoelen en Koude Biertjes zijn aanwezig! ook de zon laat zich al regelmatig zien dus dat gaat
helemaal goed komen dit seizoen.

bedankt voor de tips zo ver! binnenkort toch maar eens langs, de doormij gehaatte, scandinavische grossier!

MIEP bedankt voor de lidl tip!!!

maar kan iemand me uitleggen wat ik met lashandschoenen moet? ik snap dat het warm
kan worden, maar ovenhandschoenen volstaan niet?

fijne dag verder,

Wilco

Als ik een tip mag geven, koop niet gelijk alles. Koopt alleen het hoognodige veel zijn al genoemd en vergeet de spatel, tang en diverse huishoudsfolie's ook niet.
De vacu?meermachine zou ik nog niet aanschaffen, tenzij je nu al doelbewust kiest om een flinke voorraad vlees voor in de diepvries :D.

Afhankelijk van de bbq-techniek die je wilt toepassen zijn er vaak een goede alternatieven in voorhanden.
Bijkopen kan altijd als gereedschap of als hulpmiddel. En als je genoeg tijd hebt kun je eventueel zelf maken, ook wel leuk.

Overigens welkom bij de club

antique_1a_top zei:
maar kan iemand me uitleggen wat ik met lashandschoenen moet? ik snap dat het warm
kan worden, maar ovenhandschoenen volstaan niet?

1) ze branden minder snel dan ovenhandschoenen (ik heb smeulende ovenhandschoenen gehad)
2) ze zijn vaak iets langer
3) ze zijn goedkoop

Ik pak ze vaak als de haren al van mijn handen / armen af zijn :D

miep zei:
Welkom Wilco!
en straks weer het fijne alufolie van de lidl (alleen zomers verkrijgbaar) stevig en groter!

In de winter ook bij piet  (Redfox) te verkrijgen hoor  :P
=)) =)) =))

En van harte welkom

Stoker Joop zei:
De vacu?meermachine zou ik nog niet aanschaffen, tenzij je nu al doelbewust kiest om een flinke voorraad vlees voor in de diepvries :D.

Overigens welkom bij de club

:D :D Kan ik helemaal inkomen, maar nu ik heb en een tijdje heb gebruikt wou ik dat dit ding 10 jaar geleden had aangeschaft.  B-) B-)

Nou, das mooi dan!  ;)
adres? Openingstijden?
Ik weet dat nl niet en misschien meer mensen niet
vertel gauw!  :D

Terug
Bovenaan Onderaan