Beef en Steak

Beginneling stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cona
  • Startdatum Startdatum
C

Cona

Gast
Hoi allemaal,

Mijn naam is Ralf en ben 28 jaren jong, kom uit het zuiden van het land(de kempen net onder Eindhoven) en moet zeggen dat ik nooit echt heb gebbq-ed, voorheen hadden wij een elektrische Q en dat moest vanwege dat we op een appartement zaten(Balkon), was niet echt een geweldige ervaring overigens.. cheap ass ding wat na 1 jaar van ellende al uit elkaar viel.
Nu we ( mijn vriendin en ik) in een woonhuis zitten dacht ik na enkele jaren van niet actief bbq forum's lezen of er mee bezig zijn( vanwege verschillende prive omstandigheden) van ja wellicht moet ik me hier toch gewoon even registreren en vragen stellen over verschillende aspecten van het Q-en en gewoon de wondere wereld van het Q-en in stappen.
Vroeg me ook af of jullie een forum gedeelte hebben voor beginners waar dit soort vragen gesteld kunnen worden of dat je die gewoon sowieso mag stellen in de topics.
Ik hoop hier kennis op te doen en ook mensen te leren kennen die mij wat meer willen leren over de basics van het Q-en en buiten dat wellicht eens mensen ergens te ontmoeten om echt te zien hoe mensen met meer ervaring alles nu doen en bereiden, want uiteindelijk leer je daar wel het meeste van.

Ook zoek ik nog iemand die me eventueel( het is nog niet zeker) kan helpen( hoeft absoluut geen prof te zijn die dit voor zijn werk doet) met bv een catering opdracht in het zuiden des lands( max 10 personen) en wie weet dat ik ook op dit forum mensen kan tegen komen.

Gr Ralf

Hoi Ralph,

Van harte welkom bij het Genootschap!

In het deel "de Rookkamer" kun je gewoon je beginners vragen stellen. Dat deel is voor al het BBQ gerelateerd spul waar geen foto's bij zitten. We hebben het allemaal ooit moeten leren dus geen probleem en voor domme vragen hebben we domme antwoorden zat hier ;)
Je kunt ook vragen of iemand kan cateren daar. Er zijn mensen hier die dat beroepsmatig doen en het is geen probleem om dat te vragen.

He Noskos,

Dank je wel voor de ontvangst het is ralf zonder Ph  ;) al heb ik dat wel vaker hoor dus het is ook niet erg ik ben het wel gewend, en ik zal dan zeker wat vragen gaan stellen in de rook kamer, fijn dat je hier wel gewoon mag vragen of iemand je eventueel kan helpen met catering etc!
Nog een forum gerelateerde vraag, zit er een zoek functie in het forum? kon hem zo snel niet vinden maar kan zijn dat ik helemaal verkeerd kijk!

Gr Ralf

hoi Ralf,
welkom bij dit edele genootschap. Kijk lekker rond en stel je vragen. Er zijn hier genoeg mensen die je vragen willen en kunnen beantwoorden.
we hebben pas een meeting gehad met leden van het genootschap en het zit in de planning om dat na de zomer nog een keer te doen dit jaar.
er zijn leden die op allebei de fora actief zijn, maar staan wel helemaal los van elkaar, naar de anderen linken wordt ook niet op prijs gesteld.

Ralf, welkom hier :P

Leo zei:
hoi Ralf,
welkom bij dit edele genootschap. Kijk lekker rond en stel je vragen. Er zijn hier genoeg mensen die je vragen willen en kunnen beantwoorden.
we hebben pas een meeting gehad met leden van het genootschap en het zit in de planning om dat na de zomer nog een keer te doen dit jaar.
er zijn leden die op allebei de fora actief zijn, maar staan wel helemaal los van elkaar, naar de anderen linken wordt ook niet op prijs gesteld.

Dank je Leo ook voor de zoek functie tip! linken naar anderen, ik zou ook niet weten waarom iemand zo iets zou doen als het niet op prijs word gesteld, dus van mij kan je verwachten dat ik zoiets absoluut niet ga doen.
Na de zomer nog een meeting, op zich lijkt zoiets mij wel interessant al ben ik ook weer niet zo van hele grote groepen( drukte etc) maar als er meer informatie over beschikbaar komt dan zal ik het zeker in de gaten houden want het is zeer leerzaam lijkt me en gezellig.

MarBQ zei:
Ralf, welkom hier :P

Dank je MarbQ!

riona zei:
Welkom op het forum.

Tnx riona

Welkom ralf! Je kunt op dit forum alles vragen en ik weet zeker dat alles beantwoord wordt :)

Hoi Ralf, welkom hier. Welke stukje onder Eindhoven zet jij onder de rook dan ?

Ha Ralf, welkom hier! Het is hier af en toe net een kippehok, en alles domme vragen zijn al door mij gesteld ( en ik stel ze nog steeds) , dus je moet heel erg je best doen om daar overheen te gaan ;).
Ik zou zeggen, doe je best, lees je in en stel je vragen. Ooo, en maak foto's! Dat vinden we superleuk, en die worden ook echt goed bekeken, altijd geinig.

Sorry RalF ;)

noskos zei:

haha no worries  ;)

Gerard777 zei:
Welkom ralf! Je kunt op dit forum alles vragen en ik weet zeker dat alles beantwoord wordt :)

Dat is mooi, dank voor het welkom heten!

Frits zei:
Ralf welkom bij de club. Er is een draadje waar noskos uitlegt waar je op moet letten bij het kiezen van een bbq

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1142.msg14116#msg14116

ook is er een tips, tricks en tutorial draadje met allerlei informatie

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?board=32.0

Zelf heb ik veel geleerd van de boeken van Steven Raichlen.

Dank voor je linkjes! ik ga ze zeker bekijken!

structor zei:
Welkom ralf, als je vragen hebt plaats er een foto bij, dan krijg je altijd veel respons

Ik moet eerst nog aan de smartphone, dat is handiger dan onze digitale camera want die heeft kuren. :D

Mike v R zei:

Dank je Mike

ChrisMaes zei:
Welkom op dit gezellige forum Ralf!

Dank je ChrisMaes

Nou dat begint al goed, slaat Ralf mij gewoon over.... :(

Dominique zei:

Oh en ik dacht dat ik jou ook had bedankt, maar niet dus, zo veel reacties dat ik zo veel moest quoten en jou overgeslagen.
Het spijt me !

schaam-mezelf-diep.jpg

Cona zei:
Dominique zei:

Oh en ik dacht dat ik jou ook had bedankt, maar niet dus, zo veel reacties dat ik zo veel moest quoten en jou overgeslagen.
Het spijt me !

schaam-mezelf-diep.jpg

Kijk, hier moet je dus aan wennen, zo gaat dat hier soms. Ik zit je te dollen joh! Leuke reactie van jou :)

Welkom Ralf!

Terug
Bovenaan Onderaan