BasBQ
Beef en Steak

Beetje handige maten vacuumzakken?

 
 

Northguy

Vuurmaker
Berichten
71
Hoi,

Ben sinds kort aan het vacumeren geslagen. Van het weekend nog 10 kipfilets gerookt en deze per twee in de kleinst meegeleverde maat zak (20x30) verpakt. Eigenlijk was deze maat zak nog net even te groot voor het mooie.  Nu ben ik door mijn gratis meegeleverde voorraad zakken heen en aangewezen op de rol. Tijd om nieuwe zakken te bestellen dus. Maar wat is handig qua maat. 

Ik ben eigenlijk een beetje benieuwd naar een aantal handige standaardmaten van zakken die jullie op voorraad hebben. Ik wil nou niet direct een hele bult aan verschillende maten inslaan,maar gewoon een aantal handige maatjes voor porties voor een 4 persoons huishouden. Wat voor maat zakken hebben jullie in huis en wat is de 'standaard' vulling die jullie in zo'n zak stoppen?
 
Ik heb eigenlijk alleen maar 20X30 zakken en rollen. De rol gebruik ik voor bijvoorbeeld ribs, er kunnen 2 slabs naast elkaar in, dat vriest fijner in dan op elkaar vind ik. En de 20X30 gebruik ik overal voor, ook grote hoeveelheden rub doe ik erin, of kruiden. Voordeel als zo'n zak wat " te groot" is, is dat als je hem openknipt om er iets uit te halen, je hem gewoon weer kunt sealen, en je dus geen nieuwe zak hoeft te pakken. Moet je hem natuurlijk wel vlak bij de opening sealen, als U begrijpt wat ik bedoel.
 
Dominique +1

Ik gebruik voor kipfilets na het roken ook die rol voor hele kleine zakjes waar je dan een mooi label op kan plakken om ze kado te doen. Ik heb ook een rol extra sterke zodat ik pulled pork au bain marie (of sous vide) kan opwarmen. Sommige zakken kunnen dat niet en dan gaat de seal bij het opwarmen lek. Let daar op als je dat ook wil kunnen.

Oh ja. Ik heb geen originele merkzakken maar van vacuumgigant en Marmelot. Scheelt centjes.
 
Ik was inderdaad al even rond aan het kijken bij Marmelot en Vacuumgigant. Vacuumgigant verkoopt ze per 100 en marmelot per 50 maar de prijzen ontlopen elkaar niet, dus dat is verder prima. Ik ben benieuwd naar andere meningen, maar zal eerst eens met wat 20 x 30's beginnen, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan