Beef en Steak

Beercan Chickie

noskos

Administrator
Forumleiding
Om te laten zien dat ik ze ook nog weleens maak ;)

a4af118cfa175821b68791354c017500.jpg

Gebruik je dan ook echt een bierblikje of alleen een gevogelte standaard?  :-/

Ziet er lekker uit! Mooi kleurtje..

Maak jij ze altijd 's nachts? of is de post enkel van dat tijdstip ;)

Ziet er erg smakelijk uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Hans zei:
Gebruik je dan ook echt een bierblikje of alleen een gevogelte standaard?  :-/

Dit is de chicken sitter van Bastard. Fijn ding van gietijzer. Ik doe ook weleens aardappeltjes onderin.  Die garen dan in het vet van de kip.
Ik gebruik geen vocht in dat ding.

b.asv zei:
Ziet er lekker uit! Mooi kleurtje..

Maak jij ze altijd 's nachts? of is de post enkel van dat tijdstip ;)

Altijd ?s-nachts

Yes! Eindelijk

Gelukkig dat je ook nog de lekkere "gewone" dingen klaarmaakt. Alle dagen sterrenrestaurant gaat ook vervelen. :D Wel een mooi kleurtje. Welke rub?

Een combinatie van dingen die ik in de kast heb staan. Ik krijg heel veel rubs en saus. Weggooien vind ik zonde dus daar speel ik mee.

Hi Noskos, ik lees net dat je geen vocht in de gevogelte stomer doet. Is daar een reden voor?
Ik heb de BCC enkel gemaakt op halve liter blikken. En de smaak van de kip varieerde (vond ik) nog al met de bier soort. Op een of andere manier vind ik de BBC het lekkerst met donker bier. Laatst nog eens geprobeerd met  Hefeweizen. Ik proefde dat bier niet echt terug in de kip.

Groeten Bram. 

Deze site geeft je een aardig inzicht over bbc dus ook het nut van bier in het blikje.

https://amazingribs.com/tested-recipes/chicken-recipes/debunking-beer-can-chicken-waste-good-beer-inferior-cooking-technique

Grts,    Hans.

Hans zei:
Deze site geeft je een aardig inzicht over bbc dus ook het nut van bier in het blikje.

https://amazingribs.com/tested-recipes/chicken-recipes/debunking-beer-can-chicken-waste-good-beer-inferior-cooking-technique

Grts,    Hans.

Tnx Hans.
Duidelijk verhaal. Dat bewijst dus maar weer dat ook ik vooral met de ogen eten ;-).  En waarom ik de afgelopen keer niks van bier proef. Als ik het verhaal goed gelezen heb is het mogelijk dat donker bier misschien iets meer geur af kan geven tijdens het koken. En ik dat waarschijnlijk heb waargenomen. Dat is het enige... ik heb nu in ieder geval een stuk gadget dat bij het oud ijzer kan.  Ik heb wel de bge gevogelte houder. Die zou volgens het verhaal wel bruikbaar zijn. Daar wil ik dan m'n tokkie wel mee verdienen. En zo als het verhaal verteld, het bier op de juiste plek houden. In m'n handen.

Groeten Bram.

Nee jo, niet weg gooien, da's zonde.
't is toch een duur ding.
Je kan hem altijd nog gebruiken alleen geen biersmaak verwachten en het is zo'n leuk plaatje. :D
Er zijn betere methoden om een lekkere vogel te grillen.
Daarbij denk ik b.v. aan een Spatchcock Chicken.

l1JruE8l.jpg

Zoals deze ;) b.v.

De vloeistof doet er idd niet toe en zonder vloeistof gaat het net zo goed.

Bij mij ligt het aan mijn bui. Soms vlinder ik mijn kip, dan weer gaat hij aan het spit of doe ik zoals hierboven. Er is geen goede of foute manier. Doe wat je leuk vindt.

Een spit staan voorlopig nog op het verlanglijstje. Dat lijkt me echt gaaf. Weet alleen niet voor welke q het de beste optie is. Voor de bge of voor de weber. Zit ook een prijsverschil in. 
Ik ga bij de locale poelier eens een goede kip halen. En deze zonder bierblik op de houder zetten. Ik heb al een slachtoffer die mee wil komen eten. Dus nu enkel de dag kiezen.

Nogmaals dank voor de info mannen. Super leuk en leerzaam.

Lekker kippie Dennis.........alleen had ik graag meer foto's gezien ;) krijg gelijk trek in kip :-?

Terug
Bovenaan Onderaan