BasBQ
Beef en Steak

Beercan Chicken

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Vandaag maar weer eens een kip op een blik gejaagd, als rub Headcountry gebruikt, die is nu wel op, jammer! Maar genoeg andere rubs om te proberen. Opperdoezer Ronde aardappels er bij met Todd's Dirt en appelmoes :D

bcc-1.jpg


bcc-2.jpg


bcc-3.jpg
 
Dat ziet er niet verkeerd uit, die moet ik ook nog steeds eens een keertje maken, BCC. Hoe maak je die aardappelen precies? Die zien er ook erg lekker uit namelijk!
 
Oven (ja sorry ;)) voorverwarmen op 225°C, aardappels wassen en schoonboenen, in plakken snijden en in een ovenschaal leggen, zout en peper er op, dan olijfolie, even husselen. Ik heb ook nog Todd's Dirt gebruikt een BBQ rub met een hoop tijm oregano e.d.
Dan drie kwartier in de oven, ik schep ze halverwege een keertje om.

Ganzenvet is hier ook erg lekker, maar dat heb ik op het moment niet in huis.

En ja de oven omdat de temperatuur voor de aardappels en de kip niet hetzelfde is....
 
Lekker kippetje Dennis, water loopt me in de mond :)
 
Nice Chickie, en die aardappelen zien er ook lekker uit.

Die smoes van de ov*n was wel goed  :p

Tis je vergeven  ;)
 
Is geen smoes, is gewoon zoals het is... Ik wil aan mijn aardappels een knapperig korstje, dat lukt niet op 175°C. En wat mij betreft hoeft niet alles van de barbecue te komen hoor. Je kunt daarin heel ver doorslaan natuurlijk, mijn appelmoes is ook niet op de barbecue gekookt en de mayo komt gewoon uit een potje, so what... ik heb lekker gegeten ;)
 
Maar eerlijk is eerlijk het ziet er goed uit ;D
 
Nice chick... :D... zaterdag misschien ook maar ff proberen!
 
Fijn kippie hoor, en Todd's DIRT kun je zowat overal op gooien!
 
Zoals een BCC eruit hoort te zien.... Krijg er gelijk weer zin in
 
:'( Mayo uit een tube......  :p ziet er geweldig uit Dennis!
Bbq is ook in mijn visie een toevoeging aan de keuken, wat in een oven of op een fornuis (of zelfs de nuke-kast)  beter lukt, doe ik daar op /in!
Neemt niet weg dat je alles moet proberen, maar als je het eindresultaat kent en je weet dat het ergens anders beter op kan, ga je jezelf niet lopen kwellen... (ik niet tenminste)

Om misverstanden te voorkomen, voorkoken / garen van vlees en daarna bbq-en blijft een No-No!
 
Waar kan ik mijn bestelling plaatsen?
Kip en bier...de gouden combi

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan