BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 

KiaEV6

Tondelzoeker
Berichten
21
Vandaag mijn eerste serieuze bbq poging gedaan. Heb gekozen voor beercan chicken. 1 kip van 1,2 kg. gekocht bij de plaatselijke poelier en heb daar tevens de kruiden gekocht. Verder gebruik gemaakt van 2 st. rookhout (beuken). Ketel temperatuur zo'n 180 graden.
Zoals je ziet heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de video van NOSKOS, waar gelukkigerwijs ook gebruik werd gemaakt van de Weber kettel Master Touch Premium.
1e beginnersfout : de bodem waar bierblik met kip op is geplaatst (bakblik) was zo glad, dat bij het plaatsen op het rooster de boel omviel, met alle gevolgen van dien ....
Gelukkig nog een biertje in de koelkast en weer verder 😊 Het weer zat niet bepaald mee met slechts 4 graden C. en regen, maar ik had de dag zelf uitgekozen dus dan maar onder de parasol. Het resultaat was alleszins de moeite waard. De kip was na 1 uur gaar en smaakte heerlijk. Wat patat erbij en een lekkere "ouderwetse" maaltijd. Vond alleen de rooksmaak wat overheersend dus een volgende keer ga ik 1 blokje rookhout gebruiken of eens een andere geur proberen.

beercan chicken 1.jpg


beercan chicken 2.jpg


beercan chicken 3.jpg


beercan chicken 4.jpg


beercan chicken 5.jpg


beercan chicken6.jpg
 
Prima resultaat! Doet moet je vast vaker gaan maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Aldoende leert men. Ik gebruik nagenoeg nooit rookhout omdat de geur vaak al in het houtskool zit (eigenlijk hou ik helemaal niet van die rooksmaak maar dat terzijde). Had even die laptop een paar cm naar links gedaan. Dan was die foto helemaal af geweest ;)
Krijg nu alweer trek als ik de afgekloven botjes zie.
 
Dat is een prachtige dame zo!

Beuk is vrij heftig qua rook smaak, wellicht volgende keer een fruithout zoal kers of appel gebruiken.
Deze zijn veel subtieler.
 
Mooie trotse dame. Welkom bij de Tokkies.
 
Mooie kip geworden, gefeliciteerd met je Tok 🥳
Ik ben niet zo van het rookhout maar appel kan ik goed hebben 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan