BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken attempt 1

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Vandaag voor het eerst beercan chicken op mijn UDS gemaakt. Het kippetje van binnen en buiten gerubt met olijfolie en BBQ guru rub. Daarna het chickie op een blikje Palm geplaatst.

F553C5EF-CFA9-421B-B598-6636F8B7E144_zpsla5olf4k.jpg


7D939022-085D-4D96-8856-B07A95702EEC_zpskcgwbqzx.jpg


De temperatuur van de UDS bleef de eerste 3 kwartier steken op 130 graden, pas daarna schoot hij omhoog tot zo'n 200 graden. Na anderhalf uur was hij klaar, helaas zonder crispky skin door de lage temperatuur.

EB114F53-0031-4395-BA04-4F9BFC281307_zpsvt3mpjxq.jpg


Voor de eerste keer best tevreden, maar de volgende keer stook ik de UDS eerst flink op, of doe het op de Weber. De smaak was prima, niet droog en de rub was goed terug te proeven.
 
Voor een knapperig velletje kan je beter de weber gebruiken, dan de UDS.
Heb je nog een foto dat je kippetje op de UDS staat?
 
Dus heb je een goede reden om er weer ??n te maken. Kippetje ziet er iig smakelijk uit...
 
Mike v R zei:
Voor een knapperig velletje kan je beter de weber gebruiken, dan de UDS.
Heb je nog een foto dat je kippetje op de UDS staat?

Ik was er al een beetje bang voor inderdaad, de volgende keer de Weber!

E2FD375F-B78B-45FF-BF9E-548CC3A6ADAF_zpskaqjmoki.jpg
[/URL]
 
Iig gefeliciteerd met je stickertje!
Zie ik goed dat je het hitteschild erin hebt laten zitten? Zou dit misschien de oorzaak van de lage temperatuur geweest zijn?
Gewoon nog een keer proberen!
 
Gefeliciteerd met je miss Tokkie
 
Ceriel zei:
Iig gefeliciteerd met je stickertje!
Zie ik goed dat je het hitteschild erin hebt laten zitten? Zou dit misschien de oorzaak van de lage temperatuur geweest zijn?
Gewoon nog een keer proberen!

Klopt, dat zal de oorzaak zijn. Ach, je probeert eens wat h? :)
De temperatuur kwam uiteindelijk wel rond de 200, maar dat duurde dus enorm lang. Ik heb de Weber nog in de schuur staan, en ik was eigenwijs door het op de UDS te doen.... Al doende leert men, het was in ieder geval smakelijk!

Thanks voor de tokkie, nu op naar de pulled pork als mijn Heatermeter volgende week binnen is!  :D
 
Geen foto op de Q en toch een stickertje? Regels zijn soepel dit deel van het seizoen ;)

Maar ik zou je volgende tok zeker op de weber doen, knappige vel is de helft van het succes van je tokkie
 
mrwolf zei:
Mike v R zei:
Voor een knapperig velletje kan je beter de weber gebruiken, dan de UDS.
Heb je nog een foto dat je kippetje op de UDS staat?

Ik was er al een beetje bang voor inderdaad, de volgende keer de Weber!

E2FD375F-B78B-45FF-BF9E-548CC3A6ADAF_zpskaqjmoki.jpg
[/URL]


Holkers zei:
Geen foto op de Q en toch een stickertje? Regels zijn soepel dit deel van het seizoen ;)

Maar ik zou je volgende tok zeker op de weber doen, knappige vel is de helft van het succes van je tokkie

Uhm, ik zie een Q toch?
 
mee eens!! tok in de pocket!! :D
 
Oei, was ik mijn verse tokkie toch bijna kwijt ;)

Ik wist niet dat een foto op de Q verplicht was, gelukkig had ik er wel eentje gemaakt!
 
Gefeliciteerd met je TOK
 
lekker hoor, welkom bij de tokkies  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan