BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken neemt een duik :(

 
 

Willy83

Vuurmaker
Berichten
51
Gister ochtend de kip in de marinade gezet en een uurtje of 4 laten trekken.

IMG_0463.jpg


Daarna de kip op het halflege blikje geplaatst, met vol trots er naast de Thermapen :)
IMG_0464.jpg


Iets te veel warme kooltjes er op gedaan, dus de kip moest nog even wachten en alle schuiven dicht en terug brengen naar de 175 graden, want na het openen, de kip plaatsen en de foto ;) zal de temperatuur wel weer oplopen.
IMG_0465.jpg


Zo na een uurtje maar eens de temperatuur gaan meten met de nieuwe pen, niet gekeken tussendoor, want looking ain't cooking.
En dan zien we dit :(
IMG_0466.jpg


Ik dacht gelijk, die is niet gaar op het gedeelte waar hij in het vocht heeft gelegen, een meeting bevestigde dit.
De kip moest nog heel even dus nog wel recht gezet maar dit valt niet meer goed te redden.

Uiteindelijk moesten we het met een halve kip doen (mogelijk 3/4 maar de microbioloog in me vertelde doe dat maar niet ;) )
IMG_0467.jpg

En hier zie je nog eens goed dat de kip niet helemaal gaar was aan de duikkant.
IMG_0468.jpg


Snel nog een foto schieten voor hij voor de helft naar binnen gewerkt werd door ons.
IMG_0469.jpg


ps. ik zie dat er een aantal foto's een beetje overbelicht zijn helaas, volgende keer beter hoop ik, maar door de duik was ik helemaal in de stress  ::)  :-[
 
Zo die is lekker bruin geworden, welkom bij de Tokkies
 
Je kunt hem toch halveren en nog even door laten garen en voor het velletje even boven de kooltjes.
 
Zonde van de gevallen kip, maar wat Bert zegt was idd ook mijn gedachte.
Maar toch is het een lekker gebruind kippie geworden. Gefeli met je tokkie
 
ben blij dat je duikel kip toch nog gesmaakt heeft.
Welkom bij de tokkies  :)
 
Typisch een kip die niet tegen alcohol kan. Volgende keer met een cola blikje ;)

Welkom bij de tokkies!
 
Ja we moeten inderdaad maar eens een gevogelte schaar halen, dan was dat stuk ook goed geworden. Maar leermoment voor de volgende keer!

Gerard, ik denk dat het hem inderdaad te veel is geworden  8)

Berry, succes straks en let op dat ze niet aan de wandel gaat.
 
Ik vind die aluminium bakjes ook veel te wiebelig en instabiel voor dit soort dingen. Ik gebruik altijd een RVS braadslee, dan staat je kip veel steviger.

Bij m'n Primo kreeg ik een "chicken sitter" dat staat helemaal als een huis!

Verder wat de rest ook al zei, de witte helft gewoon nog even wat langer op de Q.
 
Al met al, gevallen of niet, das een best kippie!!
Welkom bij de tokkies!! ;)
 
als je niks had gezegd en de foto van een iets andere positie had genomen, hadden we het niet geweten ;)
 
Nosmo zei:
Ik vind die aluminium bakjes ook veel te wiebelig en instabiel voor dit soort dingen. Ik gebruik altijd een RVS braadslee, dan staat je kip veel steviger.

Bij m'n Primo kreeg ik een "chicken sitter" dat staat helemaal als een huis!

Verder wat de rest ook al zei, de witte helft gewoon nog even wat langer op de Q.

hij staat er op foto`s komen vanavond.
 
Bert zei:
Je kunt hem toch halveren en nog even door laten garen en voor het velletje even boven de kooltjes.

Gratz met je tokkie, verder bert +1
 
En een Tokkie in de pocket!
 
Jammer dat hij niet helemaal goed is gegaan.
Volgende keer beter.
Wat gaar is ziet er wel heel erg goed uit.

Gefeliciteerd met je Tokkie.
 
De tokkie club weer uitgebreid! Proficiat.
 
Bedankt allemaal, heb maar gelijk een gevogelte stomer besteld, dit gebeurd met niet weer  ::)
 
Terug
Bovenaan Onderaan