BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken? Het zou verboden moeten worden...

 
 

RichardElCheapo

Sprokkelaar
Berichten
31
Als redelijk vers lid van dit illustere gezelschap, was mij er veel aan gelegen om spoedig ??n van de status verhogende 'stickertjes' te bemachtigen. Na korte overweging heb ik besloten als eerste voor de Tokkie te gaan door de immens populaire Beer Can Chicken onder mijn deksel vandaan te toveren. Om teleurstellingen omtrent smaakbeleving te voorkomen, is de keuze gevallen op de alom geprezen Funky Rub van de weledele Noskos. Ook het bijgerecht was geen lastige keuze. Hatseflats, eh, Hasselback aardappelen in de knoflook/bacon variant.
Man, man, man, wat een genot. Zelf in je eigen achtertuin, met je eigen brandkast iets produceren waar je normaal gesproken met medeneming van vele euro's de deur voor uit moet. Het zou (als het aan de horeca lag) verboden moeten worden...

Klaar voor de start
voqz45.jpg


Stampen maar
2hmkfp4.jpg


Gemasseerd met geurige scrub creme
149w6z6.jpg


Hatseflats!
nlsjft.jpg


Hitteschildje, want het ging een beetje hard
mx0p42.jpg


Power is nothing without control
23kur7q.jpg


Mijn chicky is op temperatuur
fvfhn9.jpg


Grillmeester, ben ik al bruin?
242stps.jpg


Ober, mijn bier is lauw...
25a58bs.jpg


Smikkeltijd
148epg9.jpg


Het gevecht om de lekkerste stukjes
9qdb8o.jpg


Reanimatie mocht niet meer baten. Volgens de patholoog anatoom is het chikcky overleden aan een ernstig trauma welke het gevolg is van extreme hitte, gevolgd door buitensporig geweld...
rix1k4.jpg
 
Mooie reportage, gefeliciteerd met je stickertje!

Leuk dat je de temperatuur van het bier gemeten hebt, wetenschappelijk bewijs dat het niet kookt, en het dus eigenlijk niet uitmaakt welke vloeistof je gebruikt....
 
Moest er erg om lachen. Prima run. Bedankt voor het posten!  :)
 
Heb je dat bier nog opgedronken? Bier met kipsmaak...
 
dennis zei:
Heb je dat bier nog opgedronken? Bier met kipsmaak...

Nee, ober heeft nieuw biertje gebracht. Deze was namelijk ook nog doodgeslagen.

Hoogste temperatuur welke ik heb gemeten is 68 graden bij een pit temperatuur van rond de 170 graden. En ook met dit tequila biertje was er niets van deze smaak terug te vinden in de chick. Blij dat het een goedkope versie was B-)
 
Haha. Leuke post.
Gefeliciteerd. Ziet er goed uit
 
Mr. Orange zei:
Moest er erg om lachen. Prima run. Bedankt voor het posten!  :)

Om lachen? Stickertjes halen is serieuze business hoor!

Keurig verslag van een memorabele dag. Chapeau en Proficiat!
 
Hahaha leuk om te lezen en mooie foto's , meneer u heeft humor en dat kan ik wel waarderen :)
Gefeliciteerd met het behaalde stickertje en ik zie reikhalzend uit naar de beschrijvingen van de pogingen voor de resterende stickertjes.
 
Geweldige post! Ziet er heerlijk uit.
Ik zeg: op naar Pulled Pork

Mijn hagelnieuwe BGE staat hier al klaar om ingeweid te worden met... jawel: een kip in het ei.
Rapportage volgt snel
 
Mooi verhaal over een lekker kippetje zo te zien :)
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Die ziet er goed uit! Proef de mijne gewoon nog als ik dit zie ;) (Zit nog vers in het geheugen)

Zou hem zo weer gaan maken, maar wil eerst voor mijn knorretje gaan.
 
Leuk verslag! En natuurlijk proficiat met je stickertje!  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan